اقتصاد

بهسازی  آسفالت ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان

بهسازی  آسفالت ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۸ کیلومتر از بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی استان زنجان تکمیل‌شده است و ۳ کیلومتر آن نیزدرحال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،عبدالحسین علی‌ اکبری اظهار داشت: طی سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ابرار در استان اخذ شد و با این میزان اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت ۲۴۵ کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: اولویت اول اجرای این طرح روستاهای بالای ۵۰ خانوار در استان زنجان است و در قدم بعدی اجرای این طرح در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: در سالجاری انجام عملیات آسفالت راه‌های روستایی گونای به طول ۱ کیلومتر و اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، قلیچ قلعه به جمعه لو به طول ۴ کیلومتر و اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان خدابنده و بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی دایدار به طول ۳ کیلومتر و اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل‌شده است و بهسازی راه روستایی لهنه و زرده به طول ۳ کیلومتر در شهرستان طارم نیز به اتمام رسیده است و آسفالت‌ریزی آن نیز در حال انجام است.

علی‌اکبری تأکید کرد: طرح ابرار یک طرح ملی بوده و تنها هدف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استانداردسازی و ارتقای ایمنی راه‌های روستایی است و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان بر آسفالته کردن راه‌های روستایی هم بسیار تأکید دارد و اجرای این طرح باعث رضایتمندی روستاییان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان تصریح کرد: استان زنجان دارای ۳ هزار و ۹۴۹ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار ۳ هزار و ۱۹ کیلومتر آن آسفالت شده است و ۹۶ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان برخوردار از راه روستایی آسفالت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا