فرهنگ و هنر

بازدید مدیرکل صداوسیما از روند  تولید تله فیلم نجات اربیل

بازدید مدیرکل صداوسیما و فرمانده سپاه استان از روند  تولید تله فیلم نجات اربیل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیران کل صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه استان با حضور در لوکیشن ضبط تله تاتر نجات اربیل ضمن استماع توضیحات تهیه کننده و کارگردان این اثر نمایشی از نزدیک در جریان روند تصویربرداری این برنامه قرار گرفتند.

مدیرکل مرکز در حاشیه این بازدید که برخی معاونین و مدیران مرکز هم حضور داشتند، ضمن ادای احترام به ارواح مطهر شهدای مدافع حرم تصریح کرد: هنرمندان همچون سربازان حاج قاسم ، از مرزها، باورهای ملی و دینی کشور حراست می‌کنند.

لطیفی  افزود: وقتی داعش تکفیری و جنایتکار پشت دروازه‌های اربیل بود و تماسهای رییس اقلیم کردستان عراق با آمریکا و اروپا بی نتیجه مانده بود حاج قاسم بعنوان چهره بین المللی مقاومت امید و انگیزه را به کردستان هدیه کرد و عناصر داعش مفتضحانه به خاک مذلت افتادند.

وی یادآور شد: بی شک توجه و علاقه شخص فرمانده فقید و مقتدر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هنر و ادبیاتِ جبهه مقاومت و علاقه وی به بسط و اشاعه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از طریق زبان فاخر هنر، امری واضح و مشهود است و ایشان با وجود مشغله های کاری حساس و فوق العاده خویش در ایران و منطقه همواره پای ثابت و یکی از علاقمندان جدی آثار هنری و مکتوب حوزه دفاع مقدس بودند.

رئیس رسانه استانی با بیان این مطلب که این اثر تلویزیونی در راستای برنامه های مرتبط با کنگره ملی۳۵۳۵شهید استان تولید می شود افزود: نجات اربیل بعنوان یک اثر تلویزیونی فاخر یادآور رشادت بی بدیل رزمندگان غیور و شهدای عزیز مدافع حرم است که در هفته دفاع مقدس از شبکه اشراق و شبکه های سراسری سیما پخش خواهد شد.

نجات اربیل روایتگر روزهایی است که داعش به دروازه‌های اربیل رسیده بود و بیم آن می‌رفت که شهر به زودی اشغال و ساکنان قتل عام شوند .

در پی عدم کمک کشورهای غربی و عربی مسعود بارزانی فورا با مقامات ایرانی تماس گرفته و به آن‌ها صریحا اعلام می کند که شهر در حال سقوط است، و نیازمند کمک و یاری ایران هستیم . و از این روست که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به یاری آنها می

این تله تاتر در۷۵ دقیقه به نویسندگی علیرضا حنیف و کارگردانی ساسان قجر در حال تصویربرداری است و هنرمندانی از استان های کردستان و زنجان درآن به ایفای نقش می پردازند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا