فرهنگ و هنر

برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی دورهمی قصه‌گویی

در راستای برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی دورهمی قصه‌گویی با حضور اعضای دختر و پسر مرکز فرهنگی هنری قیدار کانون پرورش فکری با عنوان «سفیران قصه» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ زینب علی بیگلو گفت: در راستای برگزاری با شکوه و شایسته بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی دور همی قصه‌گویی با حضور اعضای دختر و کارگاه قصه، بازی، شادی با حضور اعضای پسر با هدف آشنایی با اصول قصه‌گویی و ارتقا و تکامل درک و شناخت کودکان و نوجوانان دربالا بردن کیفیت محتوای قصه‌ها و مطالب آموزشی و فرهنگی و هنری در مرکز قیدار برگزار گردید.
مربی مسئول امور فرهنگی مرکز قیدار بیان کرد: قصه‌ها به ما مهارت زندگی در اکنون و آینده را می‌دهد، ادبیات جایی برای سفر درونی انسان است و به همین دلیل، برای ایجاد مهارت در بچه‌ها می‌توان از قصه‌گویی بهره گرفت.
علی بیگلو در باره نقش قصه در فرهنگ گفت: مطالبی که نمی‌توان با زبان عادی و علمی بیان کرد، می‌توان با زبان قصه منتقل کرد. ما از ابزار قصه در آموزش غافلیم، انسان فطرتاً به قصه علاقه‌مند است، همچنین، به‌طور فطری همواره به دنبال خیرخواهی و پرستش، حقیقت‌جویی، کنجکاوی و زیبایی‌دوستی بوده است و قصه‌ها نیز هیچ‌گاه عاری از این عناصر نبوده‌اند. با تدریس به شیوه داستان‌گویی نه‌تنها حس کنجکاوی و تخیل را در دانش‌آموزان بیدار می‌سازیم بلکه به درون‌مایه و زیربنای فکری و اجتماعی موضوعی که به شکل داستان تدریس می‌کنیم، توجه کرده، به این ترتیب اصول و ارزش‌های انسانی و عدالت اجتماعی را نیز ترویج می‌نماییم.
در ادامه دورهمی قصه‌گویی اعضا نوجوان در مرحله کتابخانه‌ایی قصه‌های انتخابی خود را اجرا نمودند و سپس مصطفایی مربی فرهنگی مرکز در خصوص “بهترین تکنیک‌های تقویتی در قصه‌گویی” مطالبی را بیان نمود.
همچنین در کارگاه قصه، بازی، شادی عبدالهی قصه “ماه من ماه ما “را اجرا نموده و بخش پایانی برنامه اجرای نمایش خلاق بر اساس قصه های کوتاه اعضا و شرکت در فعالیت فرهنگی تمرین نقد و گفتگو با موضوع “چگونه قصه گوی خوبی شدیم” بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا