پزشکی و سلامتاخبار ویژه

لزوم اطلاع رسانی دقیق وضعیت کرونایی استان

لزوم اطلاع رسانی دقیق وضعیت کرونایی استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ استاندار زنجان در ستاد پیشگیری ومقابله با ویروس کرونا با تاکید بر اینکه هیچ فردی حق ندارد تفسیری غیرعلمی در خصوص فوتی کرونا انجام دهد، گفت: تمامی اطلاع رسانی های این حوزه باید از مبادی دقیق انجام گیرد که در غیر اینصورت ایراد وارد است و باید برطرف شود و چنین کاری جرم محسوب می‌شود.

فتح الله حقیقی با اشاره به اینکه عده ای به عمد اطلاع رسانی ناصحیح از وضعیت خوب کرونایی استان در فضای مجازی انجام می‌دهند، افزود: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به اطلاع رسانی بهنگام از وضعیت کرونایی استان مبادرت کند در غیر اینصورت اذهان مردم با اطلاعات ناصحیح آزرده می شود.

وی،  در خصوص انتشار گزارش مقایسه ای در مورد فوتی های ناشی از کرونا در چند ماهه اول امسال نسبت به سال ۹۸ در فضای مجازی استان اضافه کرد: فردی هم در این استان نسبت به تفسیر این آمار مبادرت کرده که جای تاسف دارد، این در حالی است که آمارها از وضعیت خوب کرونایی به لحاظ کاهش مرگ و میرهای ناشی  از این ویروس حکایت دارد و نباید آن را نادیده گرفت.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان در این خصوص موفقیت هایی داشته است، ادامه داد: ارائه مطالب نادرست دلسوزی نیست و اگر چنین بود انباشت هفت میلیون تن پسماند در استان رخ نمی داد و از طرفی ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین که از سال ۸۳ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، با تاخیر مواجه نمی شد.

حقیقی با بیان اینکه افراد دلسوز به دنبال پیشرفت استان و دیار خود هستند، ادامه داد: این موضوع جای تعجب دارد، خدمت رسانی اهمیت دارد و در این میان ارائه تفسیرهای نادرست در مورد مرگ و میر کرونایی اذهان مردم را تشویش و دچار نگرانی می کند و حتی بار امنیتی دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه روز گذشته در ستاد ملی کرونا آمارهایی در خصوص وضعیت این بیماری در جهان، کشور و این استان نیز اعلام شد، گفت: طبق آمار تجمیعی تعداد مبتلایان کرونایی جهان ۲۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزارو ۸۳۳ نفر اعلام شد که چهار میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۴۶، معادل ۲.۱ درصد بر اثر ابتلا فوت شدند و شمار بهبود یافتگان نیز ۱۸۹ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۰۳ نفر بود که معادل ۸۹.۵ درصد مبتلایان را شامل می شود.

حقیقی افزود: تا روز گذشته در کشورمان چهارمیلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۱۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۱۰ نفر بصورت تجمعی معادل  ۲.۲ درصد مبتلایان فوت شدند و سه میلیون و ۸۶۸ هزار ۱۹۶ نفر معادل ۸۳.۸ درصد بهبود یافته اند.

وی با اشاره به وضعیت کرونایی استان ادامه داد: تا روز گذشته در این استان نیز  ۱۰۹ هزار و ۸۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد یکهزارو ۵۶۳ نفر ۱.۴ درصد  فوت شده اند و این آمار به این معنی است که زنجان هشت دهم درصد از کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد و ۹۹ هزار و ۹۷۹ نفر نیز معادل ۹۰.۲ درصد بهبود یافته اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه  این استان پایلوت انجام تست پی سی آر و سریع کرونایی کشور بوده است، ادامه داد: این استان حدود ۴۶۰ هزار تست کرونایی را انجام داده که انجام چنین کارهایی آثار خود را بخوبی نشان می دهد و از طرفی هوشمندترین واکسیناسیون نیز در حال اجراست.

وی اظهار داشت: بر مبنای فوتی کرونایی این استان اگر بر حسب جمعیت از میانگین کشوری تبعیت می کرد باید،   روزانه بالای هشت مورد فوتی کرونایی در استان به وقوع می پیوست، که تا کنون زیر ۲ نفر بوده است.

حقیقی کاهش مرگ و میرهای کرونایی را در گرو انجام واکسیناسیون و اقدامات دیگر تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: استان با برنامه ریزی دقیق، نسبت به واکسیناسیون گروههای هدف و حتی مشاغل پرخطر اقدام کرده که چنین اقداماتی در انتشار آمار مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با فردی که اطلاعات غلطی را در این خصوص منتشر کرده است برخورد شود و فردی که تفسیر غلط داده نیز باید نسبت به مساله توجیه شود این در حالی است که عموم مردم در ۲ سال گذشته درگیر کرونا هستند و حرفهای نادرست آنان را به ناحق نگران می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا