اقتصاد

لزوم ایجاد زیرساخت لازم جهت استفاه درست از فناوری

برای استفاه درست از فناوری باید زیرساختهای آن فراهم شود و هم اکنون اراضی استانهایی که تعیین مکان را انجام داده اند با تصاویر ماهواره ای پایش می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، علیرضا آل امین در جلسه ستاد بیمه کشاورزی و تجلیل از بیمه گزاران نمونه استان، گفت: با سازمان‌های بین المللی مربوطه مکاتبات انجام شده است که به زودی دبیرخانه بیمه کشاورزی کشورهای منطقه در ایران تاسیس خواهد شد که این امتیاز و بُرد بلندی به لحاظ دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شود.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جهت ماندگاری کشاورزی برای آیندگان، اظهار کرد: تمام کشورهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر در ۲ حوزه پیشرو باشند کشورشان موفق است که این موارد حوزه نظامی و بخش کشاورزی است.
آل امین، یادآورشد: پیشرفت و رسیدن به خودکفایی در تولید برخی از محصولات را مدیون رهبری هستیم که اگر تدابیر ایشان نبود شاید الان این بخش نابود شده بود.
وی افزود: از ظرفیت بسیج برای توسعه بیمه استفاده کردیم و در این خصوص تفاهمنامه منعقد شده با آنها به مرحله عملیاتی رسیده است که بر این اساس باید تبلیغ و مزایای بیمه را تبیین کنند.
این مسئول در حوزه کشاورزی کشور، اضافه کرد: بانک ها در اعطا و امهال تسهیلات نقش بیمه را نیز در نظر بگیرند چراکه اگر بیمه باشد به یقین تسهیلات اعطایی در همان بخش هزینه می شود و بانک کشاورزی نیز تلاش زیادی در این خصوص داشته است.
وی با بیان اینکه دنیا به سمت هوشمند سازی و استفاده از فناوری های نوین در حرکت است و کشور ما نیز نباید از آن عقب بماند، گفت: کار جدید این صندوق، که برای اولین بار در تاریخ ایران اتفاق افتاد، حمایت از محیط زیست است.
آل امین با اشاره به اهمیت حمایت از حیات وحش که در حال انقراض هستند، گفت: اگر این حیوانات به مزارع کشاورزان و یا دامِ دامداران خسارتی وارد کنند و کشاورزان آسیبی به این وحوش نزنند، خسارت آنها از سوی دولت پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان برای این کار تامین شده است، تاکید کرد: مسوولان و دولت برای حمایت از بخش کشاورزی به جد وارد صحنه شده اند که در این راستا و برای تحقق اهداف باید بیمه محصولات فرهنگ سازی شده و توسعه یابد.
کارشناس مسئول اداره کل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی کشور نیز با اشاره به فناوری های نوین استفاده شده در صندوق بیمه کشارورزی در راستای افزایش دقت، سرعت ارزیابی و عدالت در پرداخت ها، افزود: یکی از این فناوری ها استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است که هم اکنون این تصاویر هر پنج روز از کل کشور دریافت و میزان عملکرد تک تک قطعات کشاورزی بررسی می‌شود.
حسن مطلبی، افزود: برای استفاه درست از فناوری باید زیرساختهای آن فراهم شود و هم اکنون اراضی استانهایی که تعیین مکان را انجام داده اند با تصاویر ماهواره ای پایش می شود.
وی با بیان اینکه اگر اطلاعات مکانی اراضی در اختیار ما قرار گیرد در کمتر از ۲ روز وضعیت آنها پایش و اعلام می شود، اظهار کرد: فناوری بسیار کمک می کند تا در شرایطی که دسترسی ها سخت است به راحتی نظارت و ارزیابی انجام شود.
مطلبی، یادآورشد: در کشورهای توسعه یافته در حوزه فناوری ماهواره ای تعیین مکان و موقعیت زمین از سوی خود کشاورزان با نرم افزارهای ساده ای انجام می شود که این امر باید در استانهای کشور نیز ترویج شود.
وی، افزود : هم اکنون از فناوری های روز با روشهای سنتی استفاده می کنیم که این روشها باید تغییر کند.
مطلبی قابلیت دیگر صندوق بیمه کشاورزی را استفاده از داده‌های هواشناسی ماهواره‌ای بیان کرد و افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه در کشور به صورت ساعتی پایش و اطلاعات هواشناسی آن برداشت می شود که اگر استان ها خسارت داشته باشند شرکت‌های دانش بنیان از اطلاعات هواشناسی استفاده و خسارت‌ها را ارزیابی می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا