اخبار ویژهدین و مذهب

رویکرد محوری برنامه های ایام فاطمیه جهاد تبیین است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، بهزاد طارمی با اشاره به برنامه ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های مختلف در زنجان هم‌زمان با ایام فاطمیه (س)، اظهار کرد: رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است و تمامی برنامه‌ها با محوریت و محتوای تبلیغی معجزه مادری و تقویت پیوندهای اجتماعی برگزار خواهند شد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص برنامه های ایام فاطمیه گفت : برنامه‌های این ایام در بخش‌های مختلف اعزام مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف، برنامه‌های فرهنگی، رونق بخشی به روضه‌های خانگی، برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی، جلسات تبیینی، گفتمانی بصیرتی و دینی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس، مراسم روز شهادت و… خواهند بود.
وی اظهار داشت: اهم برنامه‌های ایام فاطمیه تشکیل ستاد عملیات‌های فرهنگی تبلیغی فاطمیه و برگزاری ستاد شئون فرهنگی در سطح استان، ساماندهی و اعزام مبلغین و مبلغات به مساجد، هیئات، حسینیه‌ها، تکیه‌ها و بقاع متبرکه و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد شاخص استان در طول ایام فاطمیه و ویژه برنامه‌های روز شهادت به صورت دسته روی خیابانی و تجمعات مردمی با حضور مادحین، ذاکرین و سخنرانان کشوری است.
معاون فرهنگی اداره ل کل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: حمایت و رونق بخشی به روضه‌های خانگی، توجه ویژه به برنامه‌های تربیتی در این ایام، پشتیبانی، حمایت و راهبری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و مراسم ویژه عزای فاطمی از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی زنجان در ایام فاطمیه است.
وی تصریح کرد: ایستگاه‌های پرسش و پاسخ، عفاف و حجاب، صلواتی و موکب‌های فاطمی به مناسبت ایام فاطمیه در سطح شهر زنجان و دیگر شهرها راه اندازی می‌شود و همچنین کارگاه‌های آموزشی با موضوع سبک زندگی فاطمی در سطح استان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: برگزاری روضه‌های فاطمی در منازل شهدا، برگزاری نشست‌های بانوان فاطمی با موضوع نقش زنان در پیوندهای اجتماعی با تاسی از سیره اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، برگزاری جلسات تبیینی، گفتمانی بصیرتی و دینی برای فعالین و کنشگران فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که برای ایام فاطمیه تدارک دیده شده است.
وی گفت: گفتمان دینی و نشست‌های بصیرتی فاطمی در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس با عنوان الگوهای رفتاری حضرت فاطمه سلام الله علیها – سیره فاطمی- مبانی الگوی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) – نگاهی به زندگی خانوادگی، علمی، سیاسی و عبادتی حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.
طارمی از برگزاری همایش نقش مادری در تقویت پیوندهای اجتماعی، الگوی سوم زن مسلمان، سبک زندگی فاطمی در ایام فاطمیه خبر داد و افزود: همایش اجتماع بانوان فاطمی و تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان نمونه عفاف و حجاب و معرفی و روایت مادران نمونه با الهام از الگوی سوم زن مسلمان تراز انقلاب اسلامی در سطح استان در ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا