اقتصاد

صدور بیش از ۶ هزار فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در سال جاری توانسته ۴۴۳۵ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر کند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، مقرر شده بود که در سال جاری، ۴۴۰۰ فقره سند مالکیت در سطح استان زنجان صادر گردد که خوشبختانه این میزان در طول ۹ ماه تحقق یافت .
رضا خواجه ای ادامه د اد: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند مالکیت ارسال گردیده، که پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان محقق شود ، که این امر نشانگر این است که نسبت به برنامه پیش بینی شده، رشد ۱۵۰ درصدی داشته ایم .
وی با بیان اینکه، مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها، افزایش بهای خانه های روستایی، ارائه تسهیلات بانکی به روستائیان، حل اختلافات آنها و روان سازی کوچه ها و معبرهای روستایی از دستاوردهای مهم این طرح است،تصریح کرد: سند دار کردن خانه های روستایی از مهاجرت روستائیان جلوگیری می کند.
مدیرکل بنیاد مسکن خاطر نشان کرد: اقدامات زیربنایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد.
خواجه ای با بیان اینکه، تاکنون ۷۷۵۷۶فقره سند روستایی و ۸۸۹۵ فقره سند شهری در استان صادر شده که این مهم موجب برقراری عدالت اجتماعی شده است، یادآور شد: استان زنجان در زمینه صدور سند رتبه برتر کشوری را داراست به طوری که میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان به میزان ۸۳/۷ درصد بوده ، در حالی که این میزان در سطح کشور ۶۶/۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا