سیاسی و اجتماعی

برگزاری مراسم”احلی من العسل “به میزبانی استان زنجان درحسینیه اعظم

برگزاری مراسم”احلی من العسل “به میزبانی استان زنجان درحسینیه اعظم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اهداف مراسم ‘ احلی من العسل’ گفت: در راستای قطب فرهنگی بودن امامزادگان و بقاع متبرکه و لزوم  ایجاد ساز و کارهای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و پرورش و تقویت روحیه جهادی، تلاش شده است تا با الگودهی در قالب سوگواره ‘احلی من العسل’ به دانش آموزان نوجوان و جوان مسیر تربیتی شایسته ای ترسیم شود.

حجت الاسلام کرمی افزود: نامگذاری این سوگواره با عبارت ‘احلی من العسل’ در واقع پاسخی است که حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) در جواب این سوال که ‘مرگ در نزد تو چگونه است’ و این نوجوان ۱۳ ساله با عبارت ‘مرگ در نزد من شیرین‌ تر از عسل (احلی من العسل) است ‘ نامگذاری شده است.

گنج خانلو معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش وپرورش استان  زنجان نیز گفت:سوگواره احلی من العسل هرساله در روز ششم محرم به یاد ایثار و رشادت های حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می شود و جوانان و نوجوانان استان در رثای این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

گنج خانلو افزود: باتوجه به اینکه امسال پایتخت شور و شعور حسینی بعنوان دبیرخانه کشوری این مراسم انتخاب شده است برای اجرای هرچه باشکوه تر این سوگواره تمیهدات لازم ازجمله تشکیل جلسات متعدد  ،هماهنگی های لازم باصداوسیما، اداره اوقاف و هیئت امنای مسجد حسینه اعظم انجام گرفته است که در روز ششم محرم ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و تعداد محدودی از دانش آموزان و مادحین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محل حسینیه اعظم برگزار خواهد شد.

گفتنی است، نهمین سوگواره دانش آموزی کشوری احلی من العسل به میزبانی استان زنجان در محل حسینیه اعظم برگزار می شود.

این مراسم همزمان با سراسر کشور در  زنجان  برگزار می شود و دانش آموزان زنجانی  در حسینیه اعظم زنجان  به تعداد محدود    در این عزاداری شرکت می کنند. با هماهنگی های به عمل آمده این مراسم معنوی همزمان از شبکه های ملی تلویزیونی و کانال های کشوری مرتبط در شبکه شاد پخش خواهد شد.

دانش آموزان پسر استان همچنان که از اول ماه محرم عزادار شهدای کربلا هستند، صبح روز چهارشنبه به یاد نوجوان شهید دشت کربلا ‘حضرت قاسم بن الحسن(س) ‘ در مدارس و مصلی ها به سوگ این شهید می نشینند و در مراسم ‘ احلی من العسل ‘ شرکت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا