سیاسی و اجتماعی

 اجرای طرح” نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال” با مشارکت اعضای جوانان

اجرای طرح” نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال” با مشارکت اعضای جوانان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ضمن تسلیت ایام محرم الحرام و عزاداری های سید و سالار شهیدان گفت: طرح ملی” نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال” در مراسم های سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) این استان در هفت شهرستان با مشارکت اعضای جوانان در حال اجراست.

دکتر سید قاسم موسوی افزود: جوانان افتخاری عضو هلال احمر استان زنجان به عنوان خادمان حسینی در روزها و شب های سوگواری سرور و سالار شهیدان، طرح ملی نذر سلامت ۲ را اجرا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان هلال احمراستان زنجان در این طرح تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری (سرفه، عطسه و…) در ورودی هیات‌ها را بر عهده دارند و  در نشانه گذاری برای تعیین و رعایت فاصله استقرارعزاداران و ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه همکاری دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله،  ضدعفونی دست‌ها و کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیات و ارائه توصیه‌ های بهداشتی مورد نیاز به عزاداران در توسط اعضای آموزش دیده تیم از دیگر وظایف مجریان طرح ملی نذر سلامت ۲ است.

موسوی، هدف از اجرای طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال را انسجام بخشی و اجرایی کردن پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری در مراسم های مذهبی ماه محرم، ترویج فرهنگ نوعدوستی و بشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال احمر در امر توریج فرهنگ و مراسم های مذهبی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد.

وی تاکید کرد: جامعه هدف این طرح هیات های مذهبی بزرگ و پرمخاطب است که اعضای جوانان در قالب تیم های پنج نفره  فعالیت دارند که اجرای آن از ۱۸ مرداد ماه امسال در استان آغاز و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در ایام محرم الحرام سال گذشته نیز این طرح برای نخستین بار در استان زنجان در شهرستان های طارم، خدابنده، ماهنشان، ایجرود، زنجان، ابهر و خرم دره با مشارکت اعضای جوانان داوطلب هلال احمر اجرا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا