اقتصاد

۱۱ معدن استان زنجان در اراضی موقوفه واقع هستند

در پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استان‌های پیشتاز در کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید جعفر سید حسینی رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان در جلسه تعیین تکلیف معادن واقع در اراضی موقوفه شهرستان ابهر زنجان، گفت: ۱۱ معدن در استان زنجان در اراضی موقوفه واقع شده اند که از این تعداد ۷ معدن در شهرستان ابهر ۳ معدن در شهرستان خدابنده و ۱ معدن هم در شهرستان ماهنشان واقع شده است.
وی اظهار داشت: وجود این تعداد معادن واقع در اراضی موقوفه جدید و در سالهای اخیر مشخص شده اند و در تلاش هستیم که میزان حق و حقوق موقوفه در این معادن را بصورت کاملا کارشناسی شده و از طریق قانونی و رسمی مشخص نموده و در آینده نزدیک اجرا نماییم.
رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان تصریح کرد: بی شک واقفین خیراندیشی که سالها پیش از خود گذشتگی کرده و این اراضی ارزشمند را که ملک طلق آنان بوده به خاطر نیت های والایی که برای خدمت به مردم و جامعه خود داشتند وقف نموده اند ، اکنون چشم انتظار اجرای نیات خود از قبیل مساعدت به نیازمندان و دارو و درمان بیماران ، کمک به ایتام و دانش آموزان و طلاب کم درامد یا برگزاری مجالس تبلیغ و ترویج دین یا عزاداری امام حسین علیه السلام هستند .
وی ادامه داد : به لطف خدا در بحث پیگیری حقوقی و فنی وضعیت معادن واقع در اراضی موقوفه جزو استانهای پیشتاز در کشور هستیم و تعامل خوبی با بهره برداران معادن داریم تا امور از طریق مجاری قانونی حل و فصل شده و طرفین به حقوق عادلانه خود بر اساس قانون دست یابند.
حسینی افزود: اوقاف به عنوان سازمان متولی موقوفات در مرحله اول موظف است که وقفیات را حفظ و حراست نموده و از تغییر و تبدیل آن جلوگیری کند و در مرحله دوم مقدمات قانونی مورد نیاز برای اجرای نیات واقفین را فراهم آورد.
وی اظهار داشت: ما باید موقوفات را به درآمد شایسته مطابق با وضعیت و موقعیت هر موقوفه برسانیم تا این درآمد صرف اجرای نیات واقفین شود.
گفتنی است؛ جلسه با حضور حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و دکتر برمک مشاور اقتصادی اداره کل اوقاف زنجان در امور معادن ، سید حسینی رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان ، حجت الاسلام خدابنده لو رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر برگزار گردید.
لازم به ذکر است،در این جلسه درباره بحث جانمایی معادن موقوفه واقع در این شهرستان مشخص شد و میزان حقوق متصور موقوفه در آن از لحاظ فنی به بحث و بررسی گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا