سیاسی و اجتماعی

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در هشتمین آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی زنجان گفت: نقش مداحان و اهل منبر و روضه‌خوانان گریاندن مردم است.

آیت‌اله خاتمی افزود: اسلام را همواره این نقش زنده نگه داشته و پیرغلامان، یک عمر در این مسیر، نقش بسزایی داشتند و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: غوغای محرم و یا حسین(ع)، بالاترین مدال برای کسانی است که در این مسیر، زیسته و خواهند زیست و تا پایان عمرشان با این واژه زیبا و دلنشین، مانوس شده‌اند و خواهند شد.

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد :امروز دشمن با ابزارهای جدید و مدرن و فریبنده در تلاش برای خاموش کردن این چراغ است اما نتوانسته‌اند، چرا که چراغ حسین(ع) ارتباط مستقیمی با ایمان مردم دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شهر ما با عشق، ارادت و محبت به سیدالشهدا(ع) به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامگذاری شده است، تصریح کرد: باید دقت داشته باشیم که اگر این شور و محبت، تبدیل به معرفت شود ماندگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر محبت و ارادت به امام حسین(ع) فقط شور و احساس باشد، تربیت‌کننده و جهت‌ دهنده نخواهد بود تصریح کرد:زندگی ما در روابط اجتماعی، عبادی، همسایگی و روابط انسانی به اندازه خودمان حداقل رنگ و بوی حسینی پیدا کند که تبدیل به معرفت شود وگرنه شور می‌آید و با هیجان هم خاموش می‌شود.

گفتنی است، هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی به همت سازمان فرهنگی شهرداری زنجان با حضور مرجع تقلید عالیقدر سید محمد حسینی الموسوی زنجانی ، آیت الله شیخ محمد خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، حاج ولی الله کلامی فرد مداح اهل بیت و پیرغلامان حسینی و جمعی از مسؤولان استانی در کارخانه کبریت زنجان برگزار شد .

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

 

 

برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا