سیاسی و اجتماعی

برخورد قانونی با متخلفین نصب تابلوهای غیرمجاز درحریم راه ها  

با متخلفین نصب تابلوهای غیرمجاز درحریم راه ها طبق قانون برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،معاون فنی وراه روستایی اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان زنجان گفت : نصب هرگونه تابلو‌ درمحورهای مواصلاتی ، مستلزم رعایت قوانین و مقررات برای تامین ایمنی عبور و مرور است که دربسیاری موارد اشخاص حقیقی و حقوقی بدون لحاظ کردن قوانین و مقررات اقدام به نصب تابلو‌های غیر مجاز در راه‌های استان کرده اند.

با متخلفین نصب تابلوهای غیرمجاز درحریم راهها طبق قانون برخورد می شود
حمید رضا نهاوندی پور با اعلام این خبر گفت : در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۳۲ تابلوی غیرمجاز برابر ۳۲۹۰مترمربع در محورهای مواصلاتی استان زنجان قلع‌وقمع شد.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: مطابق قانون ایمنی راه‌ها، نصب هرگونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های کشور تنها با اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها امکان‌پذیر است و این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم از مراجع قضایی و همکاری نیرو‌های انتظامی استان به‌صورت مداوم اقدام به جمع‌آوری تابلو‌های تبلیغاتی غیرمجاز از حریم جاده‌های استان کرده است.

وی تأکید کرد: متقاضیان نصب تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی حاشیه راه‌ها می‌توانند با مراجعه به این اداره کل و آگاهی از اصول مکان‌یابی و معیارهای فنی و رعایت قوانین و مقررات ایمنی عبور و مرور و ترافیک، ضمن نصب تابلو با اخذ مجوز به ارتقای ایمنی تردد کمک کنند.

محورهای پرتردد بیشترین حجم تبلیغات غیرمجاز جاده‌ای را در خود جای داده‌اند و در صورت مشاهده هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی، کوه‌نویسی و دیوارنویسی فاقد مجوز در سطح جاده‌های استان، این اداره‌کل نسبت به پاک‌سازی و قلع و قمع آن‌ها، وفق اختیارات قانونی واگذار شده، اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا