اقتصاداخبار ویژه

لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم شناسایی خانه های خالی در زنجان تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.
اصغر اسماعیلی در نخستین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در محل استانداری زنجان،گفت: اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ۲۹ تیرماه سالجاری در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور به کنترل بازار مسکن بسیار تاکید دارند و در بخش مسکن دستگاههایی که به نوعی مسئول هستند باید ورود جدی به کنترل بازار مسکن داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،ابراز کرد: وظایف کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مشخص است و مقابله و پیشگیری از تخلفات بنگاههای مشاور املاک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
اسماعیلی ،بر لزوم تشکیل گشت های مشترک تاکید کرد و گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و همه دستگاهها دخیل هستند و باید در این خصوص ورود کنند.
وی بر لزوم شناسایی بنگاه های املاک فاقد مجوز کسب در زنجان تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا باید دستگاههای اجرایی متولی در این خصوص مدیریت و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بر لزوم تسریع در شناسایی خانه های خالی در زنجان تاکید کرد و گفت: توجه به این مهم از وظایف مهم کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات است.
اسماعیلی، ادامه داد: یکی از مواردی که در افزایش قیمت فروش مسکن در بازار املاک و مستغلات مهم است شناسایی خانه های خالی است و در این راستا در زمینه شناسایی خانه های خالی، برای هریک از اعضای کارگروه وظایفی تعریف شده و باید همه دستگاههای اجرایی پای کار آمده و ورود جدی بکنند.
وی نداشتن پروانه کسب، عدم صدور صورتحساب، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین، ثبت قرار داد در مبایعه نامه غیرمجاز، گرانفروشی و فعالیت افراد غیر صنفی را از جمله تخلف های صورت گرفته در مشاورین املاک در زنجان عنوان کرد.
گفتنی است یک‌ هزار و ۱۹ واحد مشاور املاک در سطح استان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا