سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

 آماده گی اسکان مسافران در راه مانده در مساجد و امامزاده های زنجان

 آماده گی اسکان مسافران در راه مانده در مساجد و امامزاده های زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت : خوشبختانه بعد از کم بارشی های سالیان اخیر بارش مناسب برف در چند روز گذشته دل همه را شاد کرد هرچند که در مواقعی باعث بروز مشکلات و سختی ها از جمله پاکسازی معابر و کوچه ها شده است اما باید قدر این نعمت الهی را دانسته و شکر درگاه الهی را به جا بیاوریم.

وی ادامه داد:امامزادگان و مساجد همیشه در بحران هایی مثل مشکلات اقتصادی و معیشتی با خدمت رسانی به مردم مثل کمکهای مومنانه، اهدای سبد کالا و همچنین در قضیه کرونا با رعایت مسائل بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی پای کار بوده اند و خدمات مناسب و فراتر از وظایف معمول خود را به جامعه انجام داده و می دهند .
در بارش های اخیر نیز مساجد و امامزادگان فعال و دارای امکانات استان زنجان با هماهنگی و اطلاع قبلی مسئولین به هیئت امنا و ادارات اوقاف ، آماده خدمت رسانی در اسکان اضطراری هموطنان و مسافرانی هستند که به علت بسته بودن راهها و برودت هوا نیاز به اسکان فوری داشته باشند.
کما اینکه حسینیه اعظم زنجان ۲۷ و ۲۸ دی ماه میزبان ۲۰۰ مسافر در راه مانده در جاده های استان زنجان بود و نسبت به اسکان و تغذیه این عزیزان اقدام بعمل آورد.
همچنین طبق اعلام هلال احمر استان نیز ۱۲۸ نفر از مسافران نیز طی همین مدت در مساجد سطح استان اسکان اضطراری داده شده اند.
ایشان در آخر افزود: طبق آخرین آمار استان زنجان ۱۴۷۷ مسجد و ۱۸۴ مکان مذهبی(حسینیه ،زینبیه،تکیه) و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا