سیاسی و اجتماعی

دستگاه قضا پناهگاه مظلومان و حافظ سرمایه اجتماعی نظام است

دستگاه قضا پناهگاه مظلومان و حافظ سرمایه اجتماعی نظام است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛همزمان با ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار رئیس دادگستری کل استان به همراه دادستان زنجان و اعضاء شورای قضائی استان با حضور در صداوسیما این مناسبت را به رئیس و کارکنان رسانه استانی تبریک گفتند.

مدیرکل مرکز در این دیدار دستگاه قضا را ملجا و پناهگاه مظلومان و حافظ سرمایه اجتماعی نظام دانست و از نقش اثرگذار این نهاد در پیگیری و دفع مشکلات جامعه تشکر کرد.

لطیفی افزود:  برنامه‌های قوه قضاییه مخصوصا در دوره اخیر که بر چند محور مهم از قبیل کاهش پرونده‌های ورودی، رسیدگی به پرونده‌های فوری، کاهش زمان اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها، مجازات‌های جایگزین حبس و کاهش عناوین مجرمانه استوار است موجب امید آفرینی در جامعه شده و باید تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به جلب رضایت مردم از عملکرد قوه قضاییه، گفت: وظیفه سنگینی بر دوش تک تک مسوولان این دستگاه است و رسانه استانی هم با تعامل و هم افزایی همراه دائمی دادگستری کل استان در احقاق حقوق عامه است که نمونه بارز آن جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت نان در روزهای اخیر است.

مدیرکل صدا و سیما بر آمادگی رسانه استانی بمنظور برنامه سازی مشترک با نهاد قضایی استان در موضاعات مختلف تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هم ضمن ادای احترام به ارواح طیبه شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی بویژه خبرنگار شهید صارمی، فرا رسیدن روز خبر نگار را به رئیس و کارکنان رسانه استانی تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: سالروز شهادت شهید محمود صارمی که با نثار جان خویش، غیرت و مردانگی وادی جهاد و عزت پایدار را به جهان مخابره کرد، به حق  برای تکریم و تجلیل شایسته از بلندهمتان عرصه خبر زیبنده است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم تصریح کرد: انتشار و انتقال خبر حماسه جاوید عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان هم در آن روزگار توسط خبرنگارانی چون حمید بن مسلم صورت گرفت و این خبرنگار در صحرای کربلا از گزند لشگریزید در امان بود که جایگاه رفیع خبر را نشان می دهد.

رئیس کل دادگستری استان از همراهی و هم فکری رسانه استانی با قضایی استان در برهه های مختلف و مناسب ها، همچنین انتشا اخبار مرتبط با قوه قضائیه تشکر و قدردانی کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا