سیاسی و اجتماعی

امدادرسانی هلال احمر به حادثه دیدگان سیلاب و آبگرفتگی

امدادرسانی هلال احمر به حادثه دیدگان سیلاب و آبگرفتگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شامگاه گذشته/دوشنبه/ امدادگران به یاری ۱۵۶ حادثه دیده ناشی از سیلاب و آبگرفتگی منازل در شهرستان های ماهنشان، ایجرود و خدابنده شتافتند.

دکتر سید قاسم موسوی افزود: در اثر بارش های فراگیر و گسترده در استان زنجان، ۲۰ منزل مسکونی در روستای گلابر سفلی شهرستان ایجرود، ۱۸ منزل در روستای علم کندی شهرستان ماهنشان، ۲ منزل مسکونی  روستای گل تپه در شهرستان خدابنده دچار آبگرفتگی شد.

وی یادآوری کرد:  ۸۰ نفر در شهرستان ایجرود، ۷۲ نفر در شهرستان ماهنشان و چهار نفر نیز در شهرستان خدابنده متاثر از حادثه آبگرفتگی در منازل مسکونی شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بلافاصله ۶ تیم امداد و نجات سیلاب  شامل ۲۲ نیروی عملیاتی در شهرستان های ماهنشان، ایجرود و خدابنده برای امدادرسانی به ۱۵۶ حادثه دیده ناشی از این آبگرفتگی اعزام شدند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای امداد رسانی یه حادثه دیدگان هفت دستگاه موتور لجن کش، ۶ دستگاه خودرو شامل آمبولانس، خودروی نجات، خودروی کمک دار بکارگیری شد.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در تیم های مختلف در ۲۴ ساعت از شبانه روز ارائه خدمات به حادثه دیدگان و نجات هموطنان از حوادث مختلف و امدادرسانی به آنها هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا