اقتصاداخبار ویژه

اختصاص ۱۲ کیلومتر لوله آب برای روستاهای شهرستان ابهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۱۲ کیلومتر لوله آب برای ۱۲ روستای شهرستان ابهر تخصیص و عملیات لوله گذاری در این روستاها بزودی آغاز می شود.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال تخصیص یافته که با اجرای آن شاهد ارتقاء خدمات آبرسانی در این روستاها خواهیم بود.
وی افزود: این ۱۲ روستا شامل: روستاهای “حصار عبدالکریم”، “اسدآباد”، “کله خانه”، “حسین آباد”، “قارقالو”، “بهاور”، “گل تپه”، “امیرآباد”، “داوودگر”، “علی آباد”، “کماجین” و “چالچوق” می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به اختصاص ۵ باب مخزن پیش ساخته برای روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ابهر شامل: “امیرآباد”، “داوودگر”، “علی آباد”، “کماجین”، و “چالچوق” اشاره کرده و گفت: برای این مخازن در مجموع اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال از محل منابع روستاهای فاقد دهیاری اختصاص یافته است.
وی گفت: در روستای “گلی” از توابع شهرستان ابهر نیز ۱۲۰۰ متر خط انتقال از چشمه به مخزن ذخیره آب این روستا احداث شده و ۱۸۰۰ متر شبکه توزیع آب نیز اجرایی می شود.
این مسئول با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستای گلی با مشارکت خیّرین آبرسان و دهیاری این روستا اجرا شده است گفت: برای اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
شایان توجه است از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان، ۶۳۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند که بیش از ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.با این حال شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بابت تامین آب سالم و بهداشتی در روستاهای غیرتحت پوشش نیز با مراکز بهداشت و شوراهای اسلامی این روستاها همکاری می نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا