سیاسی و اجتماعی

کسب نمره کیفی ۸۵ نان های سنتی زنجان

کسب نمره کیفی ۸۵ نان های سنتی زنجان

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: انواع نان های سنتی تولید شده در مرداد، نمره کیفی ۸۵،۷۰ را به دست آورد تا روند ثبات کیفیت در طول یکسال ادامه داشته باشد.

ولی اله زمانی به نقل از مرکز پژوهشهای غلات شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:  با سنجش کیفیت از نمونه‌های کشوری در ۴ نوع نان سنتی بربری، سنگک، تافتون و لواش، نمره کیفیت ۸۵،۷۰ برای این نوع نان‌ها ثبت شده که در درجه‌بندی، نمره خوب قرار گرفته است .

وی اظهارداشت: در این ارزیابی ۹۸۳ نمونه ۴ نوع نان براساس پراکنش جغرافیایی و در ۳۱ استان کشور انتخاب و سپس آزمایش شدند که از این تعداد ۱۴۶ نمونه نان سنگک، ۱۷۹ نمونه نان بربری، ۳۴۶ نمونه نان تافتون و ۳۱۲ نمونه نان لواش  می باشد .

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان زنجان اظهار داشت ، نمودارهای تغییراتی کیفیت ماهانه در دوره یکساله نشان می‌دهد که کیفیت نان کشور از روند نسبتا ثابتی برخوردار بوده است.

گفتنی است، در سنجش کیفیت انواع نان سنتی، میانگین کیفیت ۴ نوع نان در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب‌تر اعلام شده است .

لازم به ذکر است، ارزیابی نان‌های سنتی در هر ماه و مطابق استاندارد ۲۶۲۸ نان‌های سنتی، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون و مجموع امتیازات ویژگیهای حسی نان از ۶۰ تا ۱۰۰ درجه بندی می‌شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا