اخبار ویژهاقتصاد

اتمام عملیات آماد سازی محل جابجایی روستای در معرض خطر سعید کندی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: از ۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ماهنشان، در ۷۱ روستا (معادل ۷۴درصد) طرح هادی اجرا شده است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
رضا خواجه ای ادامه داد: از ۷۱ روستای شهرستان که طرح هادی اجرا شده، ،تعداد ۲۸ روستا ، ظرف سه سال گذشته به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه، در سالجاری ۳۷ پروژه طرح هادی در۳۵ روستای شهرستان با مجموع اعتبار ۲۲۳۶۴۹ میلیون ریال اجرا گردیده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ روستا از اعتبارات استانی و فاقد دهیاری،۵ روستا از اعتبارات ملی و ۱۹ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: در سال جاری به ۱۹ روستای این شهرستان از محل اعتبارات قیر یارانه ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۳۴۹۱۲ میلیون ریال به مساحت ۶۸۰۰۰مترمربع آسفالت ریزی صورت گرفته، که به لحاظ تناژ قیر مصرفی رشد ۶۸ درصدی، تعداد روستا رشد ۳۶ درصدی ، حجم عملیات رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
خواجه ای یادآور شد: با توجه به اتمام افق ده ساله طرح هادی ، برای۳۳ روستا بازنگری تهیه شده و تعداد ۲۹ روستای دیگر نیازمند بازنگری می باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه، از ۷ طرح روستای بافت با ارزش تهیه شده در استان، ۲ مورد (قوزلو و خورجهان )مربوط به شهرستان ماهنشان می باشد ، تصریح کرد: همچنین طرح روستای هدف گردشگری علم کندی نیز تهیه گردیده است.
وی به برخی اقدامات شاخص در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آغاز علیات اجرای طرح بافت با ارزش قوزلو،اتمام عملیات آماد سازی محل جابجایی روستای در معرض خطرسعید کندی که بیش از ۱۵ سال است مورد مطالبه اهالی این روستا بوده و اتمام دیوار حفاظتی و آسفالت داخل روستای دور دست و صعب العبور علم کندی ،اجرای بیش از ۹ پروژه روستاهای فاقد دهیاری ظرف سالجاری از اقدامات و پروژه های شاخص بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا