اقتصاد

بازآفرینی شهر زنجان با یک هزار و ۵۶۰میلیارد ریال

یک هزارو ۵۶۰ میلیارد ریال برای طرح سبزه میدان و بازآفرینی شهر زنجان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزارو ۵۶۰ میلیارد ریال در طرح سبزه میدان و محلات پیرامون آن از جمله بازار تاریخی این شهر هزینه شده است که از این میزان اعتبار، ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه اصغریه و باباییان، ۱۶۰ میلیارد ریال در محله نجف آباد، ۴۰ میلیارد ریال در کوی سایان، ۴۰ میلیارد ریال در کوی فاطمیه و ۲۰ میلیارد ریال نیز در کوی وحدت و سایر مناطق هدف هزینه شده است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه از کل اعتبارات بازآفرینی ۲۱ میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی و بودجه بازآفرینی از جمله قیر رایگان، اعتبار نقدی تخصیصی به منطقه نجف آباد و ۴۰ میلیارد تومان نیز در سبزه میدان و بازار شهر صرف شده است، گفت: همچنین از مجموع اعتبار هزینه شده برای این منظور نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان در پروژه سبزه میدان که جزو مناطق بازآفرینی شهری بوده، هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه در جلسه بازآفرینی شهری سه منطقه در دستور کار بوده است، اضافه کرد: محله نجف آباد، کوی وحدت و اصغریه از مناطق مورد بررسی و پیگیری برای بازآفرینی شهری بودند.
فیروزفر اضافه کرد: در خصوص بازآفرینی منطقه نجف آباد نیازمند حمایت جدی مسوولان استان هستیم و باید عواید زمین های موصوف به “هاشم نژاد” که مربوط به بنیاد مستضعفان و در جوار این محله است برای بازآفرینی آن استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه ساماندهی محور ۲۴ متری این محله که مطالعات آن انجام شده است، مشکل بسیار بزرگی از آن را حل خواهد کرد، اضافه کرد: ۲ پارک به مساحت های ۳ هزارو ۶۰۰ مترمربع و چهار هزارو ۵۰۰ مترمربع همچنین تعریض خیابان جمهوری به طول ۲۰۰ متر از طرح های پیش بینی شده برای این منطقه است که تحولی اساسی در آن ایجاد خواهد کرد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه یکی از محلات مورد نظر در بازآفرینی شهر زنجان حسینیه اعظم بوده است، افزود: با توجه به واقع شدن محله اصغریه در اطراف حسینیه از محل نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۰ هزار مترمربع در قالب ۸۲ باب واحد مسکونی از قطعات ریزدانه با معابر بسیار کم عرض و سازه های ناپایدار که کاملا مشمول بازآفرینی بودند، بازگشایی شد.
وی همچنین به ورود شهرداری در کوی وحدت اشاره کرد و گفت: با توجه به قرارگیری این منطقه در حریم راه آهن فقط مجوزهای موردی برای تعمیرات اساسی به ساکنان این منطقه داده می شود تا راهکاری برای جابجایی منطقه یا رفع مشکل واحدهای مسکونی واقع در حریم راه آهن اتخاذ شود.
فیروزفر گفت: با وجود اقدامات انجام شده، این منطقه همچنان دارای مشکلات اساسی از جمله فرسودگی بسیار شدید شبکه آبرسانی و سازه های ناپایدار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا