اخبار ویژهاقتصاد

اجرای زیرساخت های لازم همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن

کاهش هزینه بیمه و حذف مالیات بر ارزش افزوده مصالح ساختمانی، پیشنهادهای مشخص این استان برای کاهش آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن می باشد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای عالی مسکن کشور و پیگیری حل مشکلات مربوط به مساکن ملی،گفت: خوشبختانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن زیرساختهای لازم از جمله احداث مدرسه و مسجد در هر یک از سایت های نهضت ملی مسکن در استان همزمان انجام می شود.
محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی  مسکن در سطح کشور جلوتر است، گفت: به علت پیشرو بودن مشکلات را سریع تر هم لمس می کنیم. 
وی با بیان اینکه هر ماه چند بار بازدید دوره ای و مستمر از روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان انجام می دهم،ابراز داشت: درصد پیشرفت فیزیکی تمام پروژه ها و مشخصات پروژه و پیمانکاران در جدولی ثبت می شود.
استاندار زنجان،با بیان اینکه با متقاضیان پروژه های نهضت ملی مسکن در محل پروژه ها و استانداری به صورت منظم و مستمر  دیدار کرده و در جریان مشکلات آنها قرار می گیرم، گفت: افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات بانکی اتفاق خوبی است که باری از حجم مشکلات متقاضیان را کاهش داده است.
افشارچی با بیان اینکه پس انداز متقاضیان هم رو به کاهش است، تصریح کرد: با پیشرفت فیزیکی پروژه ها و فراخوان هایی که برای آورده متقاضیان داده می شود، به تدریج پس اندازها و توانایی مالی متقاضیان کم شده و  رو به اتمام است و دیگر طلا و خودرویی برای فروش ندارند  و با نزدیک شدن به تکمیل پروژه ها تعداد افرادی که واریزی انجام می دهند بسیار کم می شود.
افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی میزان تسهیلات بانکی برای هر یک از واحدهای مسکونی نهضت ملی اقدام مثبتی است
وی با بیان اینکه اصل قصه، آورده متقاضیان است،تاکید کرد:  اقساط بالای تسهیلات بانکی نیز یکی دیگر از مشکلات متقاضیان در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در استان است و خوشبختانه  با افزایش ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی  مشکلی نداریم ولی متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی  بسیار نگران هستند و امیدوارم تدبیری نسبت به حل این مشکل پیش بینی شود.
استاندار زنجان ،تاکید کرد: افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی میزان تسهیلات بانکی برای هر یک از واحدهای مسکونی نهضت ملی اقدام مثبتی است و باعث می شود سرعت اجرای پروژه ها شتاب بگیرد. 
افشارچی با بیان اینکه خاستگاه مسکن نهضت ملی با مسکن مهر متفاوت است، افزود: طرح ساخت واحدهای مسکونی که در قالب نهضت ملی مسکن ساخته می شود با مشارکت ۵۰ درصدی مردم و ۵۰ درصدی سیستم بانکی است.
وی با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده مصالح منجر به افزایش ۶ درصدی قیمت تمام شده مسکن می شود که باید برای آن تدبیری اتخاذ شود ،افزود: حذف مالیات بر ارزش افزوده مصالح ساختمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از قیمت تمام شده مسکن ملی را کاهش خواهد داد که این امر اقدام مبارکی است و باعث کاهش مشکلات می شود.
تعامل سازنده بانک مسکن در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان
استاندار زنجان ،با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در استان زنجان ساخته می  شود،بیان داشت: برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی بانک مسکن استان قرارداد بسته است و خوشبختانه این بانک در استان تعامل بسیار خوب و سازنده ای  با اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن دارد. 
افشارچی با اشاره به اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید از تجربیات طرح مسکن مهر استفاده شود، گفت: زیرساختهای لازم از جمله احداث همزمان مدرسه و مسجد در هر یک از سایت های اجرای نهضت ملی مسکن در استان انجام می شود. 
وی  با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان در تامین زیرساختهای پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار تلاش می کند، افزود: زیر ساخت یکی از سایت ها تکمیل شده و در سایت دیگر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
استاندار زنجان در پایان گفت: امیدوارم هر چه سریع تر این میزان تسهیلات بانکی که افزایش یافته به پروژه ها تزریق شود تا بتوانیم در فصل ساخت و ساز پروژه ها را جلو ببریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا