پزشکی و سلامت

پیشگیری از تولد کودک معلول با انجام مشاوره های ژنتیک

پیشگیری از تولد کودک معلول با انجام مشاوره های ژنتیک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛رئیس کل دادگستری استان زنجان  در دیدار با کارکنان بهزیستی  گفت: عملکرد مثبت بهزیستی استان زنجان بسیار خوشحال کننده است و بهزیستی یکی از بهترین شرکای دادگستری است.

حجه الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی  عنوان کرد:  در سه سال گذشته هیچ گزارش از عدم همکاری بهزیستی نداشتیم و هرگز با مانعی از طرف بهزیستی روبرو نشدیم.

این مقام مسئول اظهار کرد:  هرچه تعاملات و همکاری در سطح ملی و استانی و شهرستانی بین ارگانها بالا رود فعالیت های موثری در پیشبرد اهداف صورت خواهد گرفت و اگر جایی ناموفقیتی وجود دارد باید شناسایی و علاج گردد.

نیارکی خاطرنشان کرد: کار بهزیستی دارای انتفاع شخصی نیست بلکه مربوط به جامعه است و دادگستری آمادگی خود را جهت گسترش همکاریهای دو جانبه و مرتبط با ماموریت های خود اعلام می کند و در مابقی فعالیت ها نیز همکاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی، بهزیستی حرکت بسیار خوبی داشته است و این عرصه جای کار بیشتری دارد بیان کرد: بهزیستی سازمانی دارای توانمندی های بسیار بالاست و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بهزیستی ظرفیت های خوبی دارد و کارشناسانی توانمند که می توانند درزمینه کاهش آسیب های بزرگی چون طلاق تاثیر گذار باشند.

وی اضافه کرد: از نظر شیوع شناسایی اعتیاد در استان زنجان از همت سازمانهای مرتبط چون بهزیستی بسیار استفاده شده است و آمار پایین است اما می توان فعالیت های کاهشی انجام داد.

وی در خصوص پیشگیری از تولد کودک معلول با انجام مشاوره های ژنتیک توسط بهزیستی گفت: پیشگیری از تولد کودک معلول و مشاوره ژنتیک موجب کاهش هزینه و زحمت در خانواده و جامعه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا