پزشکی و سلامت

ارائه خدمات امدادی هلال احمر زنجان برای آسیب دیدگان ۷۱ حادثه

ارائه خدمات امدادی هلال احمر زنجان برای آسیب دیدگان ۷۱ حادثه

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های عملیاتی هلال احمر استان از ۲۶ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین در قالب طرح امداد و نجات نوروی امسال برای آسیب دیدگان ۷۱ حادثه امدادرسانی کرده اند.
دکتر سید قاسم موسوی به عملیات های امدادی هلال احمر در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۵ فروردین ماه جاری ۱۲۴ تیم عملیاتی با ۳۲۷ نجاتگر برای ۲۱۷ نفر امدادرسانی کرده اند.
وی یادآوری کرد: در این حوادث ۵۰۷ نفرمتاثراز حادثه و ۵۰۳ نفر نیز آسیب دیده بودند که چهار نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این حوادث ۱۵۹ مصدوم برجا گذاشت که نیروهای عملیاتی هلال احمر استان زنجان ۱۵ نفر از مصدومان را جهت مداوا به مراکز درمانی انتقال دادند.
موسوی اظهارداشت: نوروز امسال ۷۱ حادثه در جاده های زنجان، خدابنده، ابهر، خرم دره و طارم اتفاق افتاده است.
وی یادآوری کرد: در این تعداد عملیات های امداد و نجات آمبولانس، خودروی نجات، کمک دار سبک و ست هیدرولیک نجات بکارگیری شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۱ پایگاه ثابت و چهار پایگاه امداد و نجات جاده ای موقت نیز در مسیرهای ارتباطی پرتردد و پر خطر این استان در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی مستقر کرده بودیم.
موسوی خاطرنشان کرد: هشت اکیپ پشتیبان نیز در شهرستان های استان فعال شده بودند.
وی اظهارداشت: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۵ پایگاه فعال در جاده های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا