پزشکی و سلامتاخبار ویژه

افزایش میزان بیماران سرپایی در استان زنجان

افزایش میزان بیماران سرپایی در استان زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نشست مجازی با خبرنگاران با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۹۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است؛ افزود: از این میزان بیش از ۲۳۰ دوز در نوبت اول و بیش از ۶۰ هزار دوز نیز در نوبت دوم تزریق شده است .

دکتر پرویز قزلباش افزود: میزان پوشش واکسیناسیون در استان به تفکیک شهرستان ها و شهرهای استان به صورت رنگبندی در ستاد استانی کرونا ارائه میشود و با پیگیرهای استاندار و مداومت حوزه بهداشت و سلامت در واکسیناسیون مناطق به تفکیک محله اتفاقات خوبی افتاده است.

وی با بیان این مطلب که در بعضی مناطق کمبود هایی در واکسیناسیون  وجود داشت که درصد زیادی از این کمبود ها مرتفع شده است افزود: تلاش داریم سرعت واکسیناسیون  رابه صددرصد برسانیم که این کار مشکلی است .

دکتر قزلباش گفت: در زمان اعلام واکسیناسیون ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد هدف مراجعه می کنند ولی متاسفانه درصد باقی مانده از افراد گروه هدف به دلایل مختلف با تاخیر و به تدریج مراجعه می کنند و بیش از ۸۰ درصد گروههای سنی اعلام شده به مراکز برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند .

وی اعلام کرد: حدود ۳۵هزار دز واکسن برکت تحویل گرفتیم و این علاوه بر واکسنهاییست که از دیروز تحویل گرفتیم که به بیش از ۴۰ هزار دوز رسیده است.

رئیس دانشگاه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت:  در استان زنجان میزان سرپایی افزایش دارد و میزان بستری ها نیز از مرز ۶۰۰ تخت اشغال شده گذشته است با وجود اینکه حدود ۸۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا آماده شده است که اگر روند بیماری افزایشی باشد در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد .

وی افزود: در شرایط بحرانی پیک پنجم در کشور و استان زنجان اگر مقدمات پیشگیری فراهم نشود دچار بحران خواهیم شدو امیدواریم با محدودیتهایی که ستاد ملی کرونا مصوب کرده بتواند تاثیری درکنترل بیماری داشته باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا