پزشکی و سلامت

بهره مندی بیش از ۷۶ هزار زنجانی از خدمات ناظران سلامت هلال احمر

بهره مندی بیش از ۷۶ هزار زنجانی از خدمات ناظران سلامت هلال احمر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اعضای جوانان داوطلب هلال احمر در قالب برنامه ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، برای ۷۶ هزار و ۱۳۶ نفر در این استان با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال خدمات داده اند.
سید قاسم موسوی از فعالیت و تلاش های جوانان و داوطلبان عضو افتخاری هلال احمر استان زنجان در ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی قدردانی کرد و افزود: این طرح از نیمه نخست آبان ماه سال گذشته با هدف ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحدهای صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازارها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، توسط این اعضای افتخاری تکمیل می شود.
وی یادآوری کرد: از ابتدای شروع طرح ناظران سلامت تا پایان شهریور ماه امسال با همکاری ۲ هزار و ۳۱۳ تیم از اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر بر ۳۷ هزار و ۳۵۶ واحد صنفی، ادارات، بانکها، مراکز ارائه خدمات مردمی و سایر اماکن نظارت داشته اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در کنار این نظارت ها، همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضدعفونی اماکن، معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی به شمار می رود که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در برنامه ناظران سلامت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.
موسوی اضافه کرد: این طرح با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور و این استان در حال اجراست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای شروع طرح ناظران سلامت تا پایان شهریور ماه امسال با همکاری ۲ هزار و ۳۱۳ تیم از اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا فعالیت کرده اند.
موسوی تاکید کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۸ نفر روز از اعضای برادران و یکهزار و ۸۳۴ نفر روز از اعضای خواهران عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان در حوزه جوانان و داوطلبان در این طرح مشارکت داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و سه نفر از اعضای جوانان هلال احمر در ریشه کنی و مقابله با بیماری کرونا به تیم های مراقبتی در نقاهتگاه ها و مراکز درمانی و ۲ هزار و ۱۳۰ نفر دیگر نیز با تیم های حمایتی در توزیع بسته های غذایی و معیشتی و توزیع بسته های بهداشتی مشارکت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پیش از این نیز داوطلبان و جوانان عضو هلال احمر استان در طرح آمران سلامت، تب سنجی و غربالگری شهروندان در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا مشارکت داشته اند و هم اکنون نیز طرح شهید قاسم سلیمانی تا ریشه کنی این بیماری با مشارکت هلال احمر جریان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا