سیاسی و اجتماعی

عموسیفی، تورم منفی و استان حاصلخیز!

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ ای میراثت بمونه سیف الله…. الهی حناق بگیری… مار زبونتو بگزه …. چی شده؟ دیگه می خواستین چی بشه؟! هفته قبل آقا زنگ زده بیا یه اره سویسی فانتزی خریدم با هم بریم جنگل درخت قطع کنیم! البته منظور شاخه های کوچیک برای ساخت دکوری بود! ما هم خام شدیم رفتیم. بماند که موقع برگشت جنگلبانی ما رو گرفت و اگه ننه غریبم بازی عمو سیفی برامون پرونده هم تشکیل می شد و تو این ایام کرونا باید می رفتیم بازداشتگاه! خدا رحم کرد…

حالا اینا به کنار … کل مسیر رفت و برگشت استاد یک ریز راجع تورم منفی ژاپن و امارات صحبت کرد و اینکه امارتی ها هر روز که از خواب بیدار میشن از این کالایی که دیروز خریرن ارزشش کمتر شده پکر میشن! چشمتون روز بد نبینه…. هنوز به خانه نرسیده بودیم که سق سیاهش دامن ما را گرفت و توئیت رئیس اطاق بازرگانی تهران منتشر شد و ایشان وعده دادند چنان تورمی گریبان مردم را بگیرد که نمونه آن را از حکومت مادها به این ور هیچکس ندیده است!

فقط این لابلا من موندم الان فرق آقای رئیس با عمو سیفی چیه؟!

هر دو فقط پیش بینی می کنن و از دست هیچکدوم هم کاری بر نمیاد! با این تفاوت که عمو سیفی حقوق غیر نجومی می گیره و اوقات فراغت درخت قطع می کنه؛ اما آقای رئیس حقوق نجومی می گیره و اوقات فراغت …

مگه ما فضولیم که بدونیم مسئولین اوقات فراغت چیکار می کنن؟ والا بخدا…

یعنی نشد این بشر یک بار از چیزی تعریف کنه و گند نزنه به کل ماجرا… عین ماجرای برجام که شب فتح الفتوح، یک پرچم ایران دور گردنش انداخت و تا دو نیمه شب با موتور  یاماها ۱۲۵ عهد شپل میرزا (که اگر جنگ بود با دودش می شد یک گروهان را مخفی کرد و از معبر عبور داد،) تو خیابون های ولایت ما گاز می داد و مردم فحش نثارش می کردن!

حالا بعد از شش سال یک عده جنازه برجام را روی تحت احیاء گذاشته اند و باقی ماجرا …. در جریان هستید اخیراً استاد فریدون مجلسی که عکسش را آرمان ملی با درازآویز سنتی چاپ کرده است، بدون اینکه حتی یک لبخند بزند فرمایش کرده مجلس یازدهم احیای برجام را محال کرد!

یعنی نحس بودن عمو سیفی و نقش بی بدیل ایشان در شکست پروژه برجام را ندیده است اما نطق چهار تا نماینده مجلس را چماق کرده است.

با این حال شانس آوردیم سیف الله از استان سرسبز و حاصلخیزی که روی چاه های نفت و گاز خوابیده و در کنار چند رودخانه پهلو زده است، تعریف و تمجید نکرده است!

به قلم

وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا