اخبار ویژهاقتصاد

 بهینه سازی رایگان موتورخانه ‌واحدهای مسکونی در زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ موسی احمدلو با اشاره به اینکه اجرای طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه های مشترکین خانگی در استان زنجان باجدیت مورد پیگیری و اقدام قرار گرفته است؛ افزود: ۷۱۵ واحد مسکونی در این استان واجد استفاده از این طرح هستند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ۱۰ تا ۱۵ درصد گاز مصرفی واحدها کاهش پیدا می‌کند ادامه داد: در این راستا سرویس و تنظیم مشعل، عایق کاری تاسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی از جمله مهمترین اقداماتی است که نقش مهمی در کاهش مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه ها برای مشترکین درخواست کننده دراین استان؛ شاهد رشد ۲۵ درصدی هستیم؛ ابراز داشت: با توجه به محدودیت های کرونایی که در این استان وجود دارد؛ پیش بینی می شود تا پایان سال؛ بهینه سازی۱۰۰موتورخانه به انجام برسد.

مهندس احمدلو با تاکید بر اینکه موتورخانه‌هایی که نسبت به متراژ واحد، پرمصرف هستند، در این طرح رایگان ثبت نام کنند، تصریح داشت: مشترکین دارای موتورخانه که میانگین مصرف گاز سالانه آنها طی سال‌های ۹۶ و ۹۷؛ بیشتر از ۲ هزار و۵۰۰ مترمکعب بوده می توانند در این طرح ثبت نام کرده و شامل یارانه تخصیصی برای بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ خود شوند.

وی، فصل گرم سال را فرصتی مناسب برای بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی عنوان کرد و گفت: مشترکین عزیز برای بهره‌مندی از این طرح باید وارد سایت شرکت ملی گاز شده و در قسمت مربوط به بهینه سازی ثبت نام نمایند.

مهندس احمدلو ادامه داد: تاکنون ۱۳۹ مشترک در استان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت بهینه سازی مصرف در بخش خانگی افزود: دومین ذخایر گاز دنیا اختصاص به کشورمان ایران دارد؛ در حالی که سرانه مصرفی گاز در کشور ما سه تا چهار برابر میانگین جهانی است که باید در این خصوص مدیریت مصرف و بهینه سازی انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا