اقتصاد

انجام تمهیدات لازم برای پخت نان در دهه اول محرم

تمهیدات لازم برای پخت نان در دهه اول محرم دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از تدارک و تمهیدات لازم برای پخت نان، جهت تامین مصرف مهمانان خارج از استان و مراسمات مساجد، تکایا، دسته جات حسینی (علیه السلام) و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی در دهه اول محرم ۱۴۰۲ خبر داد.
ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر گفت، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای پخت نان واحدهای نانوایی از قبیل لواش، بربری و سنگک سطح شهر زنجان در مسیرهای منتهی به دسته های عزادرای با افزایش ساعات پخت از ۷ تا ۱۳ محرم انجام خواهد شد.
زمانی افزود: واحد نانوایی مسیرهای چهارراه سعدی تا سعدی جنوبی، از میدان ۱۵ خرداد تا میدان آزادی و کنار گذر خیام با افزایش ساعت کاری، پخت ویژه نان خواهند داشت.
وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با نانوایی‌های منتخب سطح شهر زنجان، بیش از ۵۰ هزار قرص نان در مراسمات مساجد و هیأت‌های مذهبی در بین عزاداران حسینی توزیع انجام می شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد: هرگونه تعطیلی واحدهای نانوایی به جز در روزهای تعطیل هفتگی مجاز(علی الخصوص روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی) ممنوع بوده و لازم است واحدهای نانوایی بر اساس روال قبل نسبت به پخت و عرضه نان به مردم اقدام نمایند در غیر اینصورت نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی توسط مراجع ذیصلاح اقدام خواهد گردید.
زمانی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از طریق بازرسین سازمان جهادکشاورزی استان و تعزیرات حکومتی صورت گرفته، بررسی و صحت عملکرد واحدهای نانوایی به صورت روزانه و مستمر مورد نظارت و کنترل واقع می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا