فرهنگ و هنر

دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ است

دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در جلسه تقدیر از بازنشستگان و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد استان زنجان اظهار کرد: بحث اهمیت دفاع مقدس بر همگان واضح و مبرهن است.

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه دفاع مقدس درخشان‌ترین فصل تاریخ است که ملت متحد بدون وابستگی به شرق و غرب و با اتکا به قدرت ایمان و رهبری داهیانه خمینی کبیر در مقابل تمام دسیسه‌ها و توطئه‌ها ایستاد، اضافه کرد: هر لحظه این دوران پر فراز و نشیب مملو از حماسه‌هایی است که زبان از آن درمانده است و از ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس آنچه ثبت و ضبط شده تنها اندکی از ماجراست چرا که قهرمانان این ماجرا با خدا معامله کرده و چیزهایی می‌گویند که دیگران را تاب شنیدن نیست.

وی به برنامه‌های این اداره کل در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ارشاد این است که بخشی از خاطرات این دوران را ثبت و ضبط کنند که در این راستا مرکز اسناد فرهنگی و هنری راه‌اندازی خواهد شد که بخش اعظمی از آن به دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از پیش‌بینی ۷۲ برنامه برای هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا خبر داد و گفت: در این راستا جشنواره شعر و داستان طلوع فعال کردن کمیته فرهنگی و هنری و فضاسازی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان با اجرای ۷۲ برنامه متنوع در ۶ محور در سه سطح ملی و استانی و شهرستانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اجرایی می‌شود.

احمدخانی گفت: حمایت از چاپ ‌ کتاب دفاع مقدس، برگزاری تئاتر صحنه‌ای و خیابانی غواصان دریادل، توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب نیز از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا