علم و فناوری

لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم دریافت کپی مدارک در سازمان ها

لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم دریافت کپی مدارک در سازمان ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در کمیته توسعه دولت الکترونیک با ارائه گزارش از پیشرفت پروژه های ۲۳ گانه اولویت دار توسعه دولت الکترونیک در کشور گفت: رتبه ایران در ارزیابی سازمان ملل در شاخص توسعه دولت الکترونیک علیرغم اقدامات برجسته انجام شده در بین ۱۹۲ کشور در سال ۲۰۱۶ رتبه ۱۰۶ بوده که در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۸۹ رسیده است که جای کار زیادی دارد.

حامد سرائی افزود : با برنامه ریزی به عمل آمده در شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور برای ارتقاء ۳۰ رتبه ای ، تکالیفی بر عهده ده دستگاه منتخب جهت ارائه الکترونیکی بیست خدمت در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (iran.gov.ir) گذاشته شده است.

مدیر کل ict استان در ادامه با اشاره به بخشنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور پیرامون کارت ملی هوشمند گفت: از دستگاه ها خواسته شده است از دریافت کپی مدارک شناسایی خودداری کنند.

سرایی گفت: با وجود ابلاغ های متعدد، دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی و بانک ها  هنوز هم نسبت به دریافت کپی مدارک اقدام می نمایند و خواستار هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم برای عدم اخذ کپی مدارک توسط همه دستگاه ها شد.

وی در ادامه به بررسی برنامه زمانبندی و فازبندی پروژه های کمیته توسعه دولت الکترونیک استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود : یکی از برنامه های کمیته توسعه دولت الکترونیک استان در سال ۱۴۰۰،  ادامه پروژه زیرساخت داده های فضاپایه (SDI)، با مسئولیت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برنامه دوم انجام چاپ و پلاک کوبی مبتنی بر پروژه نظام آدرس گذاری مکان محور (GNAF) با مسئولیت مشترک شهرداری زنجان و اداره کل پست استان و برنامه سوم توسعه خدمات الکترونیک شهری، با مسئولیت شهرداری در قالب ارائه همزمان خدمات الکترونیک در درگاه شهرداری و دفاتر پیشخوان است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های کمیته توسعه دولت الکترونیک پروژه تبادل الکترونیکی اطلاعات بین شرکتهای بیمه استان و آزمایشگاه های تشخیص طبی، با مسئولیت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و همکاری شرکتهای بیمه، آزمایشگاههای تشخیص طبی، و سازمان نظام پزشکی استان.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود:اجرای سه پروژه کمیته توسعه دولت الکترونیک توسعه سامانه آمارهای اقتصادی و مالی با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی استان، پیاده سازی سامانه درخواست الکترونیک وجه توسط دستگاه های اجرایی و پروژه نقشه راه و اطلس سرمایه گذاری که همگی با مسئولیت اداره کل امور اقتصادی و دارایی است در دستور کار قرار گیرد.

سرائی در پایان از سازمان های متولی پروژه های هفت گانه فوق خواست برنامه زمانبندی و فازبندی اجرای پروژه های تحت مسئولیت خود را ارائه دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا