اقتصاد

آغاز نقشه برداری هوایی از معادن استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به آغاز نقشه برداری هوایی از معادن استان زنجان گفت: برای نخستین بار در استان زنجان عملیات نقشه برداری هوایی از معادن استان به منظور تعیین حجم مواد معدنی معادن آغاز شد.
مهندس مجید گلشنی افزود: یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث نظارتی در حوزه معادن استان حائز اهمیت است ، تعیین میزان برداشت معادن و حفظ حقوق بیت المال است.
وی تصریح کرد: در این راستا برای استفاده از روش های نوین در جهت تخمین میزان برداشت معادن ضمن حفظ روش های قدیمی و بدون حذف آنها از روش برداشت هوایی نقشه های معادن استان استفاده می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با استفاده از این تکنولوژی عملیات برداشت مواد معدنی به صورت دقیق انجام می شود عنوان کرد : با این روش بدون اینکه در حق الناس مدیون شویم ، در حفظ بیت المال کار را دقیق تر انجام می دهیم.
مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: با استفاده از پهپاد میتوان عملیات برداشت را به صورت دقیق تر انجام دهیم و نقشه پایه همه معادن را تهیه کنیم.
وی افزود : این تکنولوژی طی سال های اخیر رشد داشته اما برای اولین بار در سازمان های ستادی استانی در استان زنجان آغاز شده است .
گلشنی تصریح کرد: زیر ساخت های لازم برای تهیه پهپاد ها و آموزش های لازم در این خصوص انجام شده است و نقشه ها به صورت دقیق و کاملا فنی مهندسی انجام شده است.
وی اضافه کرد: تهیه ماژول ها و GPS ها در این خصوص صورت گرفته و مقرر گردیده تا پایان سال این عملیات انجام شود.
این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال بالغ بر ۵۰ درصد معادن استان به خصوص معادن فلزی که حائز اهمیت است نقشه برداری شده و حجم‌ مواد معدنی آنها با استفاده از نقشه برداری هوایی تعیین گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا