اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

زنجان، مردم ایران را نمک گیر کرد

مردم زنجان با جشنواره آش مردم ایران را نمک گیر کرده‌اند،امیدواریم با همگرایی استان زنجان و نام ایران را در تاریخ بشناسانیم.

به‌ گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مریم جلالی ۱۱مهرماه سال ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه جشنواره آش اظهار کرد: در این روز نیکو که مزین به نام مبارک پیامبر اکرم (ص) پیامبر خوبی‌هاست، شاهد شادی مردم زنجان هستیم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شانزدهمین جشنواره آش و هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی که دو رویداد ملی در تقویم گردشگری هستند؛ حاصل میزبانی گرم مردم زنجان است. او ادامه داد: امروز در زنجانی هستیم که شهر صنایع دستی است؛ شهری که از فلز بی جان و بی روح هنر می آفریند و این هنر قیمت ندارند.

جلالی گفت: امروز در زنجانی هستیم که ایران کوچک را نشان می دهد و غرفه به غرفه آن آوردگاه هنر زن ایرانی است؛ کسی که بر سفره خود هنر می گذارد. معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: ما آش را به جاش با سفال و ظرف و شیشه و مس می شناسیم و این هنر ایران است.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با صنایع دستی و میراث ناملوس اقتصاد هویت بنیان را رونق دهیم چون معیشت هویت بنیان است چون مردمی و خانواده محور است.
جلالی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها بتوانیم؛ زنجان را به جهان بشناسانیم و این فستیوال بین‌المللی شود.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مردم زنجان با جشنواره آش مردم ایران را نمک گیر کرده‌اند، گفت: امیدواریم با همگرایی استان زنجان و نام ایران را در تاریخ بشناسانیم.

نرگس محمودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا