فرهنگ و هنر

تشکیل هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان در زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان بااشاره به اینکه گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان نیاز‌های مختلفی دارند، گفت: در کنار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، یک گروه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تشکیل دادیم تا هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان استان زنجان را راه‌اندازی کنیم.

نوری افزود: یکی از برنامه‌های ما برگزاری کلاس‌های قرآن و حدیث و فعالیت‌های دینی است و برای تشکیل هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان اساسنامه‌ای نوشته، اعضاء مشخص و مجوز تبلیغات اسلامی نیز أخذ شده است و بعد از رفع کرونا در سالن آمفی‌تئاتر کانون برنامه‌های آن به اجرا درمی‌آید.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه پرورش ذوق فکری و کشف استعداد‌های آن‌ها در بخش‌های هنری، ادبی و مواردی از این دست است، ادامه داد: ۶۲ عنوان برنامه از طرف مرکز به ما ابلاغ شده و علاوه بر این امام جماعت و مربیان نسبت به تقویت باور‌های دینی و رشد بچه‌ها در ابعاد معنوی نیز اهتمام دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نتیجه مطالعه محققان که بر روی بیش از ۱۶ هزار کودک انجام شده است نشان می‌دهد، کودکانی که والدینشان به‌طور مرتب در مراکز دینی شرکت داشتند و با کودکشان در مورد دین صحبت می‌کردند، نسبت به کودکانی که والدینشان مذهبی نبودند، هم از طرف والدین و هم از طرف مربیان نمره بهتری در مورد کنترل بر خود، مهارت‌های اجتماعی و تمایل به یادگیری کسب کردند.

وی اظهار داشت: کودکانی که در محافل مذهبی شرکت می‌کنند، در خانه نیز درک عمیق‌تری نسبت به حرف‌ها و تربیت والدین دارد.

نوری افزود: با توجه به اینکه در تربیت اسلامی کودکان انواع ارزش‌ها و هنجار‌هایی که در گروه‌های مذهبی مبادله می‌شود، اغلب به فداکاری و طرفداری از خانواده گرایش دارند، این ارزش‌ها در شکل‌گیری ارتباط والدین با کودکان و در نتیجه رشد کودکان در واکنش به این ارتباط بسیار مهم هستند.

او گفت: با توجه به پیشینه استان زنجان در ارادت به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع)، توجه به این بخش از باور‌های مذهبی و تقویت آن در بین کودکان و نوجوانان برای انتقال سینه به سینه ارزش‌های اسلامی ضروری به نظر می‌رسد و تشکیل هیئت مذهبی کودکان و نوجوانان ما را در این امر یاری می‌رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا