دین و مذهب

راه‌یابی ۷ زنجانی به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات معارفی

اسامی نفرات راه یافته به مرحله مقدماتی کشوری مسابقات سراسری قرآن در بخش معارف اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، اسامی برگزیدگان بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی که آزمون آن روز ۲۷ مهرماه برگزار شده بود، اعلام شد، این افراد به مرحله‌ مقدماتیِ کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند
گفتنی است، نفرات برگزیده مرحله استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی که راه‌یافتگان به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری این رویداد نیز هستند از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شدند

بر این اساس از بین ۱۵۳۰ شرکت کننده‌ای که در مرحله استانی بخش معارفی حضور داشته‌اند، ۲۰۹ نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری راه یافته‌اند که شامل ۴۴ نفر در رشته معارف صحیفه سجادیه، ۸۳ نفر در رشته نهج‌البلاغه و ۸۲ نفر در رشته تفسیر و معارف قرآن کریم(۶۱ نفر بخش معارف اهل تشیع و ۲۱ نفر معارف اهل تسنن) است.

از استان زنجان آقایان عباس نوروزی، صابر صفی لو و نورالله صفی لو در بخش برادران از شهرستان زنجان و خانم سمیه حیدری از شهرستان طارم در بخش خواهران در رشته معارف نهج‌البلاغه خانم ها لیلا مهدی پور ، رویا سلطان پورواحد از شهرستان زنجان و فاطمه بیگدلو از شهرستان خدابنده در بخش خواهران رشته معارف صحیفه سجادیه به مرحله مقدماتی کشوری این مسابقات راه یافتند.

بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری(فینال) و در رشته‌های معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن بیشترین استقبال را در بین رشته‌های مختلف مسابقات سراسری قرآن دارد، که در دوره چهل و ششم با مشارکت ۳۱ هزار و ۲۶۶ نفر همراه شد.

همه رشته های بخش مقدماتی مرحله کشوری به صورت #شفاهی با انجام #مصاحبه_علمی از طریق مجازی در تاریخی که متعاقبا اعلام می شود انجام خواهد شد .

تاریخ برگزاری مسابقات مرحله نهایی(فینال) این رشته ها از ۹ تا ۱۱ دی ماه در شهر مقدس قم خواهد بود.
همچنین منابع رشته معارف #قرآن_کریم از سوره های عنکبوت ،روم و لقمان از تفسیر نمونه خواهد بود که در مرحله نهایی کشوری سوره سجده نیز اضافه خواهد شد.

منابع رشته معارف #نهج_البلاغه از حکمت های ۱ تا ۱۰۰ کتاب پیام امام خواهد بود که در مرحله نهایی کشوری تا حکمت ۱۲۰ اضافه می شود.

منابع رشته معارف #صحیفه_سجادیه هم در این مرحله از دعای ۴۲ تا ۴۵ خواهد بود که در #مرحله_نهایی_کشوری دعای ۴۶ نیز اضافه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا