اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

زندان می‌تواند یک مجموعه فرهنگی اثرگذار باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان دردیدار با دیدار مدیرکل جدید زندان‌ها با بیان اینکه زندان می‌تواند یک مجموعه فرهنگی اثرگذار باشد و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب  نیز در این خصوص هدف‌گذاری شده است، گفت: تلاش می‌کنیم با انعکاس برنامه‌های مختلف از جمله معرفی  اشتغال ایجادشده برای زندانیان، اقدامات خوب این نهاد تربیتی را بیش از پیش معرفی کنیم.

لطیفی با اعلام این مطلب که ارتباط رسانه استانی با اداره زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان ارتباطی سازنده و منسجم است افزود: درآستانه حلول سال نو و با ابتکار صدا,سیمای مرکز زنجان، پویش استانی زنجان همدل یاریگر دربندماندگان جرائم غیر عمد شد و به حمد الهی و همت مردم متدین استان بیش از ۵/۵ میلیارد تومان برای این کار خداپسندانه جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: این مهم با فرهنگ سازی اخذ رضایت از شاکیان به واسطه دخالت ریش سفیدان، معتمدین، والدین شهدا و روحانیون و نیات خیر نیکوکاران استان انجام شد و تمام برنامه های روتین و پرمخاطب حوزه های سیما و صدا همچنین بخشهای خبری و معاونت فضای مجازی تلاش کردند تا در آخرین روزهای باقی مانده از سال۱۳۹۹ زمینه آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد را فراهم کنند.

رئیس رسانه استانی تصریح کرد: با وجود تنوع کاری زیاد و کمبودهای مبتلا به در حوزه منابع مالی، تجهیزات و نیروی انسانی، رسانه استانی آماده همکاری روزافزون با این نهاد تربیتی است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم با تقدیر از ابتکار صداوسیما در پیشنهاد پویش زنجان همدل گفت: رسانه می‌تواند در راستای تغییر نگاه به زندان و زندانی در جامعه نقش مهمی ایفا کرده و نسبت به خانواده‌های آنها نقش مهمی داشته باشد.

وی خواستار گسترش بیش از پیش ارتباط رسانه‌ استانی با اداره کل زندان‌های استان زنجان در این زمینه شد و بیان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ در راستای آگاهی بخشی به جامعه و همچنین انتقال مسائل و مشکلات زندانیان آبرو مند و خانواده هایشان به مردم استفاده شود.

حجت الاسلام بنیادی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در حوزه زندان‌های استان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های مهارت محور در حوزه اشتغالزایی، آموزش به خانواده زندانیان، اقدامات بهداشتی و درمانی تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زندان‌های استان است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که زندان باید به آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل شود گفت: امیدواریم با همکاری کم نظیر مجموعه صدا و سیمای مرکز زنجان استودیوی ویژه سیما مورد بهره برداری قراربگیرد.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا