اقتصاد

اخذ بیش از ۱۱هزار تسهیلات ودیعه مسکن

۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در استان زنجان موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: برای ۱۱هزار و ۴۲۵ نفر در استان زنجان که موفق به اخذ تسهیلات ودیعه مسکن شدند بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان وام پرداخت شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۳.۵ برابری داشته است.
بهزاد کردلو به روند ثبت نام در «سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از خردادماه امسال تا ۳۰ دی ماه حدود ۵۰ هزار و ۸۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه http://saman.mrud.ir  ثبت نام کردند.
وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را بیش از ۱۴۸ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا ۱۵هزار و ۷۸۹ نفر واجد شرایط برای اخذ تسهیلات شدند و  تا ۳۰ دی ماه هم برای ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش دارد. 
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۵۶ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه و تشکیل پرونده هستند، گفت: ۳۰ هزار و ۸۴۰ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.
کردلو تاکید کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان حداکثر ۴۰ میلیون تومان است و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است. 
وی متذکر شد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده  و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است و ثبت نام برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن همچنان تداوم دارد.
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده  در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ  ۱۴۰۱.۱.۱  بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.‌
گفتنی است طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته سه‌ هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا