پزشکی و سلامت

هلال احمر نقش مهمی در فعالیت های اجتماعی دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر از همه افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر در سطح استان که توان تامین هزینه های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند، در پرداخت بخشی از این هزینه ها از آنها حمایت مالی می کند.

دکتر سید قاسم موسوی افزود: جمعیت هلال احمربه عنوان نهادی بشردوستانه همواره نقش محوری در فعالیت های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی یادآوری کرد: هلال احمر با هدف ایجاد و تقویت توزان اجتماعی، احیای ارزش های دینی، توسعه سنت های حسنه اسلامی، تسکین آلام بشری و توریج حس نیکوکاری بین مردم، با ارائه خدمات حمایتی در قالب برنامه پنجم توسعه و مواد ۲ و ۳ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی پرداخته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر همین اساس سازمان داوطلبان هلال احمر از طریق برقراری تعامل سازنده با نهادهای مرتبط، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت های مردمی، جذب کمک های خیرین، اختصاص منابع مالی و بهره گیری از محل منابع عمومی هلال احمر با سازماندهی و هدایت خدمات داوطلبان در جهت رفع نیازهای آسیب پذیرترین اقشار جامعه اقدام کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر حمایت های مالی در زمینه دارویی، درمان و توانبخشی از افراد نیازمند در سطح استان زنجان با بهره گیری از شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی در جهت حفظ کرامت انسانی اقدام به ارائه خدمات ماندگار، زود بازده و اثربخش در میان اقشار آسیب پذیر جامعه می کند.

وی اظهارداشت: خدمات حمایتی شامل آن دسته از مساعدت ها و خدمات اجتماعی است که آسیب پذیرترین افراد جامعه را برای کنار آمدن با شرایط و مخاطرات فردی و اجتماعی، پیشگیری از شیوع و یا کاهش اثرات سوء آنها یاری می دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از همه بیماران نیازمند و محرومی که توان تامین هزینه های درمان و دارویی خود را ندارند، حمایت مالی می کنیم.

موسوی ادامه داد: حمایت های مالی هلال احمر در زمینه های کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه بستری طبی و جراحی، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک هزینه خدمات دندانپزشکی است.

وی، کمک هزینه پاراکلینیک(سونوگرافی، سی تی اسکن) کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و تامین کمک هزینه شیرخشک برای خانواده های نیازمند را از دیگر موارد حمایت هلال احمر برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا