پزشکی و سلامت

واکسن برکت سازوکار متفاوتی ندارد و در دو دُز تزریق می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان بعدازظهر یکشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری درخصوص روند واکسیناسیون اظهار داشت: روند کلی واکسیناسیون در کشور با فراز و نشیب‌هایی درحال انجام است .

دکتر پرویز قزلباش افزود: براساس آخرین مقالات علمی منتشرشده توسط مراکز معتبر، استان زنجان و آذربایجان غربی کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد .

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی ازجمله تحریم و منابع مالی در امر واکسیناسیون موثر است افزود: در این خصوص، وظیفه وزارت بهداشت بررسی کیفیت و تایید واکسن است .

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه به محض دریافت واکسن، تزریق انجام می‌شود و در حال حاضر هم، در حد قابل توجهی تزریق انجام شده، ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد واکسن‌ها تزریق شده ‌و مابقی هم درحال انجام است .

رییس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با تاکید براینکه واکسن‌های دریافتی بلافاصله به گروه‌های هدف تزریق می‌شود تصریح کرد: براساس ساختار در استان، قادر هستیم حداقل ۱۰ هزار دُز در روز تزریق انجام دهیم و ظرفیت تزریق ۳۰ هزار دُز را هم داریم، که این مهم نشان از انسجام مدیریت عالی استان، و روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقابله با کرونا است .

به گفته دکتر قزلباش براساس آخرین مقالات علمی منتشرشده توسط مراکز معتبر، استان زنجان و آذربایجان غربی کمترین مرگ و میر بیمارستانی را دارد، که نشان می‌دهد، مقدمات پیشگیری از بیماری در استان به خوبی فراهم شده، و مهمتر از همه، کادر درمان هم وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند .

وی از ورود واکسن برکت به استان زنجان و تزریق آن خبر داد و افزود: واکسن برکت سازوکار متفاوتی ندارد و در دو دُز تزریق می‌شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه واکسن ۱۰۰ درصد تضمین نمی‌کند که فرد دچار بیماری نشود بلکه احتمال ابتلا را بسیار کم می‌کند، به مردم توصیه‌ کرد: اولین واکسنی که در دسترس است، تزریق کنند و در کنار آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و … را جدی بگیرند .

گفتنی است این نشست روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از طریق ویدیوکنفرانس در بستر Adobe به آدرس‌ http://vc.zums.ac.ir/rzb در محل استودیوسلامت استان زنجان مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود .

همزمان با این نشست، لایو اینستاگرامی نیز برگزار می‌شود که دکتر قزلباش پاسخگوی سوالات مردمی است و در این خصوص، مردم عزیز جهت ثبت سوالات خود و دریافت پاسخ، می‌توانند به صفحه اینستاگرام رسمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان به نشانی zums.media مراجعه کنند .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا