اقتصاد

مصرف بیش از ۲۴۵ میلیون متر مکعب گاز از نیروگاه سلطانیه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از ثبت مصرف روزانه ی ۳ میلیون و ۵۵۸ هزار متر مکعبی نیروگاه سلطانیه در خرداد ماه امسال خبر داد.

موسی احمدلو افزود: نیروگاه سلطانیه در سه ماهه نخست امسال؛ بیش از ۲۴۵ میلیون و ۹۸۹ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده است که میانگین مصرف روزانه آن معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

وی اظهار داشت: این نیروگاه میانگین مصرف روزانه ی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعبی گاز در فروردین و مصرف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعبی گاز در اردیبهشت امسال را در حالی تجربه کرده است که شاهد رشد حدود ۲۸ درصدی مصرف در خرداد ماه امسال نسبت به میانگین مجموع  مصرف ماه های گذشته هستیم.

مهندس احمدلو افزود: این امر ناشی از افزایش میزان تقاضای برق مصرفی شبکه سراسری بواسطه شروع فصول گرم سال و به تبع آن افزایش گاز مصرفی نیروگاه هایی مانند نیروگاه سلطانیه است.

مدیرعامل گاز زنجان در ادامه از سهم ۶۰ درصدی بخش صنعت و نیروگاه از کل گاز مصرفی در استان زنجان خبر داد و گفت: بخش نیروگاه با ۳۴ درصدِ میزان مصرف، بخش صنعت با ۲۶ درصد، حمل و نقل با ۵ درصد و بخش کشاورزی و دامپروری با ۲درصد به ترتیب بیشترین سهم مصرف گاز طبیعی در بخش صنعتی را به خود اختصاص داده است.

مهندس احمدلو با بیان اینکه بخش خانگی نیز۲۹ درصد سهم سبد انرژی استان را به خود اختصاص داده است؛ اظهار کرد: با تامین گاز بخش عمومی با ۳ درصد و بخش تجاری با۱درصد، در خدمت هم استانی های عزیز و ارائه خدمات گازرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: مشترکین صنعتی و غیرصنعتی در سه ماهه امسال بیش از ۶۷۵ میلیون متر مکعب گاز با میانگین مصرف روزانه ۷ میلیون و ۲۶۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده اند.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا