اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

همراهی مدیران در انجام خدمات میراث‌فرهنگی ستودنی است

همگرایی و همدلی مدیران در انجام خدمات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ سید سعید صفوی روز ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال برای دومین سال متوالی جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی در فضای نمایشگاه بین المللی کاسپین در حال برگزاری است و خوشبختانه با حضور مردم فهیم زنجان این رویداد با شکوه خاصی و در آرامش در حال برگزاری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به برگزاری سه رویداد مهم به صورت همزمان در زنجان افزود: برگزاری جشنواره آش، نمایشگاه صنایع‌دستی و نمایشگاه سوغات به صورت همزمان و جشنواره‌های دیگر در طول سال در سطح ملی، بین المللی و استانی، به اذعان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان را به شهر جشنواره‌های ایران تبدیل کرده است و زنجان بر طبق آمارها و نظرسنجی‌ها کمترین میزان نارضایتی را در کشور دارد که این امر نشان از همگرایی و همدلی مدیران در انجام خدمات گردشگری و مسافرین است.
وی با اشاره به اینکه زنجان میزبان مهربان نامیده شده است، بیان کرد: زنجانی‌ها مردمان مهربانی هستند و برخورد خوب و مناسبی را با میهمانان خود دارند.
دکتر صفوی تصریح کرد: همگرایی و همدلی مدیران در انجام خدمات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ستودنی است.
وی اظهار داشت: تمامی نمایندگان و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوب استان که به تازگی استاندار برتر کشور انتخاب شده است، شهردار پرتلاش شهر زنجان و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی که با همگامی و همدلی در برگزاری رویدادهای مهم شهر نقش اصلی را دارند.
صفوی همچنین به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در معرفی رویدادهای مهم استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اصحاب رسانه همواره همراه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و در اطلاع‌رسانی رویدادهای مختلف پیشگام بودند.
شهردار زنجان و رئیس جشنواره آش با اشاره به اینکه امشب سه جشن بزرگ در نقاط مختلف شهر در حال برگزاری است، افزود: محوریت همه این جشن‌ها مردم هستند و این مایه خوشحالی است.

همچنین علیرضا فیروزفر روز در این نشست ضمن خیر مقدم به معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: خوشبختانه این روزها روزهای شادی را در زنجان شاهد هستیم و جشن‌های متعددی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در حال برگزاری است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه امشب سه جشن بزرگ در نقاط مختلف شهر در حال برگزاری است، افزود: محوریت همه این جشن‌ها مردم هستند و این مایه خوشحالی است. امیدواریم این رویدادها ادامه دار باشند.
وی اظهار داشت: باید برای داشتن جامعه امیدوار، زندگی در شهرها و محله‌هایش را بانشاط کنیم.
شهردار زنجان گفت: داوطلب شدن برای امورشهروندی گام درستی است و این کار، آموزش را برای شهروندان راحت‌تر می‌کند و مشارکت فعالی را رقم می‌زند.

مریم جلالی نیز در این نشست خبری افزود: در برنامه هفتم توسعه به زیست بومی صنایع دستی توجه شده تا بتوان زنجیره ارزش صنایع دستی را به پیش برد و صادرات نیز به نحو مناسبی انجام گیرد.
این مسوول ادامه داد: طبق قول رئیس جمهور ۱۰ هزار هنرمند واجد شرایط در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بیمه یک مطالبه عمومی بوده و با توجه به شرایط ناترازی صندوق های بیمه ای قصوری بوجود آمد ادامه داد: سناریوهای مختلفی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی از قبیل ایجاد صندوق های حمایتی و بیمه های تکمیلی، بیمه های سلامت و عشایری هم مدنظر قرار گرفته است.
جلالی با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ مهر اصالت ایران در شورای جهانی بین المللی ثبت شد افزود: چند مورد به استان زنجان اختصاص داشت و سال آینده نیز تعدادی دیگر از شورای یاد شده ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه مهر اصالت ملی و بین المللی پرونده های شهرهای ملی و جهانی با استقبال روبه رو شده است اضافه کرد: جهانی شدن اتصال به توسعه، اشتغال، درآمد ناخالص ملی را به همراه دارد.
وی بابیان اینکه با کارهای انجام گرفته کارگروه ویژه سوغات ملی در کنار معاونت دستی وزارتخانه شکل گرفته است، اضافه کرد: ساماندهی این بخش، نمود سبک زندگی خواهد بود و ابتکار عمل در این جشنواره در زنجان وجود دارد.
معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی تجلی بخش های قتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، ادامه داد: ۱۸۰ هنرمند اقصی نقاط در این استان حضور یافته اند و از ابعادگوناگون آثار مثبتی به دنبال دارد.
جلالی با بیان اینکه در این نمایشگاه وام تشویق تقاضا داده شده که اقدام ارزشمندی محسوب می شود، افزود: طبق آمار ارائه شده به حدود ۴۰۰ متقاضی وام برای خرید صنایع دستی داده شده که چرخه را تکمیل می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا