اقتصاد

ضریب نفوذ گاز در استان زنجان به ۹۸/۳۰ درصد می رسد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز در استان تا پایان سال ۹۹ به ۹۷/۳۰ درصد رسیده است، گفت: صد درصد خانوارهای شهری و ۸۸/۴ درصد از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند.

موسی احمدلو افزود: با اقدامات صورت گرفته؛ از ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد گازرسانی شده؛ در حال حاضر ۳۹۶ هزار و ۸۶۱ خانوار زنجانی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه از ۹۱۱ روستای استان؛ ۶۰۲ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: ۴۸ روستا با ۴ هزار و ۳۲۳ خانوار در دست اقدام و ۸۴ روستا با ۳ هزار و ۶۰۱ روستا نیز در دست طراحی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان در مجموع ۳۶۹ هزار و ۴۰۰ مشترک؛ شامل ۳۶۸ هزار و ۳۶۷ مشترک جزء و یک هزار و ۳۳ مشترک عمده دارد؛ افزود: از این تعداد ۲۶۱ هزار ۵۴۲ مشترک شهری، ۱۰۷ هزار و ۸۵۸ مشترک روستایی است.

مهندس احمدلو اذعان کرد: به لحاظ نوع مصرف نیز شرکت گاز زنجان به ۳۳۷ هزار و ۹۸۲ مشترک خانگی و ۲۹ هزار و ۲۱۱ مصرف کننده تجاری، ۲ هزار و ۲۰۷ مصرف کننده صنعتی خدمات ارائه می کند.

وی با بیان اینکه در راستای حرکت در مسیر چشم انداز تدوین شده و اجرای پروژه های زیر ساختی گام بر می داریم؛ عنوان کرد: پیگیری اجرای پروژه های زیر ساختی بخش تولیدی و صنعتی، جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های میان تقطیر به منظور کمک به کاهش هزینه تمام شده در بخش تولید، پیگیری اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه گازرسانی، توسعه شبکه و تاسیسات گاز طبیعی در شهرهای استان، بهبود و توسعه خدمات قابل ارائه به مشترکین گاز و بهسازی زیر ساخت های ارائه خدمات با پیشبرد برنامه های GIS در حوزه های نقشه های خط سیر، موقعیت و کروکی انشعابات، نقشه های ازبیلت، و انجام مطالعات مهندسی، تعریف پروژه های مقاوم سازی خطوط و تاسیسات گازرسانی و پیگیری اجرای آنها متناسب با اعتبارات ابلاغی، مهمترین برنامه های عملیاتی گاز زنجان در سال ۱۴۰۰ است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا