فرهنگ و هنر

برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به مناسبت روز قلم و گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، با برگزاری ویژه برنامه مجازی «از تبار قلم» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان از خدمات ارزنده فرهنگی ابوالفضل بهرام‌پور تجلیل می شود.

گفتنی است، با توجه به رویکرد نهاد در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از فرهنگ ‌مداران این حوزه در استان زنجان و همزمان با استان‌های مختلف با عنوان «از تبار قلم» برگزار می‌شود.

به همین مناسبت اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان روز دوشنبه میزبان ابوالفضل بهرام‌پور از نویسندگان مطرح استان و کشور بوده و در این برنامه از خدمات ارزنده فرهنگی این نویسنده بزرگ کشور تجلیل خواهد شد.

همچنین طبق اعلام دبیرخانه برگزاری ویژه برنامه «از تبار قلم» از جمله معیارهای انتخاب نویسندگان در این محفل، دارا بودن شاخص‌هایی چون تعداد تالیفات ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه موضوعی، دارا بودن ویژگی‌های برتر آثار منتشره از نویسندگان در ۵ سال گذشته، استقبال عمومی از تالیفات نویسنده و همچنین داشتن تناسب و ویژگی‌های لازم برای خرید و ارائه آثار در کتابخانه‌های عمومی استان است.

برنامه مجازی تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی ابوالفضل بهرام‌پور روز دوشنبه۲۱ تیرماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح و “همزمان با استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی” از طریق پیوند‌https://www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel  بصورت زنده پخش خواهد شد.

همچنین این ویژه‌برنامه به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (iranpl.ir)، آپارات (iranpl) و اینستاگرام (iranplir) نهاد نیز در دسترس علاقمندان به فرهنگ و ادب ایران است.

گفتنی است برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی برگزار می‌شود. رویکردی که پیش از این با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» مورد توجه این نهاد بوده است.

لازم به ذکراست، ابوالفضل بهرام‌پور متولد ۱۳۲۰ در زنجان، کارشناس دینی است. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران می باشد که حالا در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم فعالیت دارد. آثار تألیفی یا در دست چاپ: «تالیفات و آثار قلمی»، «تفسیر یک جلدی مبین»، «لغت نامه تفسیری قرآن کریم – تک جلدی»، «عرفان برتر – تفسیر دعای جوشن کبیر»، «ترجمه نهج البلاغه به همراه شرح واژگان» و «تفسیر نسیم حیات (۳۰ جلدی) – جلد اول» که یکی از آثار مشهور ایشان تفسیر ۳۰ جلدی قرآن کریم با نام نسیم حیات در سال ۱۳۸۳ می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا