فرهنگ و هنر

کل موقوفات قرآنی استان زنجان کمتر از ۳ میلیون تومان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی ۴۴ دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان زنجان گفت: یکی از وظایف این سازمان تقویت و حمایت از فعالیت های قرآنی است و تلاش کردیم در استان زنجان به این مهم توجه شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه برنامه سالانه قرآنی سازمان تدوین شده است و برای این منظور حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: کل موقوفات قرآنی استان زنجان کمتر از ۳ میلیون تومان است ولی تلاش شده تا از طریق موقوفاتی که اجازه ترویج فرهنگ قرآنی داده شده این کمبودها جبران شود.

وی یکی دیگر از فعالیت های قرآنی این سازمان را نشست با فعالان قرآنی عنوان کرد و گفت: این نشست‌ها با هدف همفکری با فعالان قرآنی انجام می‌شود چرا که تمام برنامه‌های قرآنی سازمان از طریق فعالان قرآنی خواهد بود.

کرمی با یادآوری اینکه در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۶۰۰ نفر شرکت کننده داشتیم، افزود: علیرغم اطلاع رسانی در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، انتظار بیشتری از تعداد شرکت کنندگان داشتیم ولی به لحاظ تخصصی بودن رشته‌های قرآنی و محدودیت حضور فعالان قرآنی زیر ۱۸ سال این تعداد شرکت کننده با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی زیر ۱۸ سال از طریق آموزش و پرورش دنبال می‌شود، گفت: در تمامی رشته‌ها از تمام شهرستان‌ها شرکت کننده داشتیم.

وی به برگزاری دوره ارتقا برای داوران مسابقات قرآنی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: داوران این دوره از مسابقات از استان‌های البرز و قزوین و زنجان بودند.

کرمی یادآور شد: در شهرستان زنجان ۲۶۱ شرکت کننده داشتیم که به مدت سه روز در حسینیه اعظم برگزار شد و برای اولین بار است که بعد از مسابقات اختتامیه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه درآمد موقوفات قرآنی در استان زنجان پایین است، افزود: از این‌رو درخواست داریم تمام کسانی که دغدغه قرآن دارند برای ایجاد موقوفات قرآنی دست به کار شوند.

وی با یادآوری وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان افزود: بخش عمده نیات این موقوفات در حوزه امام حسین(ع) و تعزیه خوانی است و در موضوعات دیگر بالاخص در موضوعات اجتماعی، تامین جهیزیه فقرا، دارو و درمان و ایجاد موقوفات قرآنی نیازمند همراهی خیرین هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های متولی قرآنی در استان زنجان در اجرای برنامه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه استان زنجان این آمادگی را دارد تا با دعوت از تمام دستگاه‌ها و برگزاری نشست‌های قرآنی بستر اجرای برنامه‌های قرآنی را فراهم کند.

کرمی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به قرآن، قاریان و اساتید قرآنی نیز در این زمینه هماهنگی و هم افزایی داشته باشند، گفت: همفکری و هم افزایی بین فعالان قرآنی تقویت شود تا به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه محور زندگی ما و ماهیت انقلاب اسلامی قرآن کریم است، گفت: لازم است تا مسوولان و مدیران در عمل نشان دهند قرآنی هستند و باید از برنامه‌های قرآنی حمایت کنند تا به نقطه‌ای که شایسته فعالان قرآنی است، برسیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا