سیاسی و اجتماعی

ویروس کرونا باعث کم تحرکی در جامعه شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به تشکیل ۶ کارگروه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: کارگروه فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، بانوان و خانواده و قرآنی و دینی شامل این کارگروه‌هاست.

غلامرضا نظری با اشاره به اینکه این کارگروه‌ها شورای عالی‌تری دارند که اتاق فکر اصلی است، اضافه کرد: در این شورای عالی ایده و برنامه‌های هر ۶ کارگروه جمع‌بندی می‌شود و طبق نظرات اعضا تولید ایده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارگروه از ظرفیت‌های اعضای کارگروه استفاده خواهد شد، تصریح کرد: ما در این کارگروه‌ها به دنبال احیای ظرفیت‌های مغفول هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه جلسات اولیه کارگروه‌ها به مراتب در حال تشکیل است، اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این کارگروه‌ها خروجی مثبتی برای شهر در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های کارگروه ورزشی شهرداری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کم تحرکی که در جامعه رخ داده است، بر آن شدیم که با تشکیل کارگروه ورزشی زمینه‌های نشاط در جامعه را ایجاد کنیم.

نظری با ابراز نگرانی از اتفاقات دوران پساکرونا در ارتباط با معضلاتی از جمله چاقی شهروندان و مسائلی از قبیل افسردگی بیان کرد: از طرفی خطر آپارتمان نشینی نیز مزید بر علت شده و موجب کم تحرکی افراد شده است که باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری زنجان ضمن اشاره به اقدامات این سازمان در راستای ایجاد ایستگاه‌های ورزش همگانی، طرح ورزش در همسایگی، مسابقات مجازی ورزشی گفت: با توجه به شرایط حاکم این برنامه‌ها به صورت مجازی اجرایی می‌شود.

وی پیگیری سه موضوع مهم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: بحث ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری، ایجاد زمین ورزشی در هر یک از مناطق چهارگانه شهرداری و توسعه ورزش همگانی از مباحثی است که در این سازمان دنبال می‌شود.

نظری همچنین به بحث استعدادیابی نیز تأکید کرد و افزود: با برگزاری جشنواره‌های موضوعی به دنبال کشف استعدادهای برتر در حوزه ورزش هستیم.

وی با اشاره به برخی از نظرات مطرح شده در کارگروه ورزش افزود: قطعا ارائه نظرات موجب شکل‌گیری ایده‌های خوبی خواهد شد که قطعا موجب ارتقای سطح نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا