اخبار ویژهفرهنگ و هنر

برگزاری آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س)

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س) با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) به دنبال عدالت بود، گفت: حضرت زینب سلبریتی است که پدر وی حضرت علی (ع)، مادرش حضرت فاطمه (س) بوده و خواهر امام حسین (ع) هستند.
احمد نقیلو با اشاره به اینکه فرزندان ما شناخت کافی از حضرت زینب (س) ندارند، افزود: در کشورهای خارجی جوانان به دلیل معرفی درست مسولین مربوطه، شناخت کافی دارند، در صورتی که به حدی درباره سلبریتی‌های خود صحبت نکرده‌ایم که فرزندان‌مان نیز نمی‌شناسند.

در ادامه دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر بانوی بلاغت با اشاره به اینکه اولین دوره شعر «بانوی بلاغت» سال گذشته در دو زبان فارسی و عربی، در مقیاس ملی برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۳۶۰ اثر از سراسر کشور برای کنگره ملی شعر بانوی بلاغت جمع‌آوری شده بود. همچنین کتاب آثار منتخب دوره قبل کنگره چاپ شد.
مهدی ساشورپور افزود: در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشورهای دوست و همسایه نیز ارسال شده بود، در این دوره دو اثر از کشور لبنان، ده اثر از کشور عراق و شعری از کشور پاکستان برای کنگره ارسال شد بود.
دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» تصریح کرد: ۴۷۰‌ اثر توسط ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» ارسال شده بود، ۱۳۶ شعر از ۱۱۲ شاعر در مجموعه دوم به چاپ رسیده است. همچنین ۱۷۰ اثر ترکی، ۲۰ اثر عربی و ۳۸۰ اثر در بخش عمومی، فارسی و نیمایی برای کنگره ارسال شده بود که از ۱۴ شاعر تجلیل خواهد شد.

در ادامه نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اگر تاریخ کربلا تحریف نشده است، مدیون حضرت زینب (س) هستیم.
آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در تاریخ چهارده معصوم اتفاق نظر درباره زندگی آن‌ها کم است، افزود: اگر حضرت زینب (س) نبود، دشمن کربلا را آنطور که خودش می‌خواست تفسیر می‌کرد.

در ادامه این برنامه، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جشنواره امامت و مهدویت در ۳۱ استان کشور در قالب برنامه‌هایی اجرا می‌شود که حدود ۳۸ هزار اثر درباره موضوع‌های اعلام‌شده به این جشنواره ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا