کسب «نشان ملی و تندیس روابط عمومی برتر» توسط روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

کسب «نشان ملی و تندیس روابط عمومی برتر» توسط روابطعمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در اجلاس سراسری مدیران روابطعمومی دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت: تحول در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با حرکت دانشبنیان و برنامهمحور، تغییر رویکرد از روابط عمومی سنتی و پرهزینه به روابط عمومی نوین، مردمی و اجتماعی امکانپذیر است.
دکتر مصطفی محمدی با بیان اینکه اولین اقدام قبل از حرکت و اولین اصل در هرکاری برخورداری از یک برنامه عملیاتی و نقشه راه است، اظهار کرد: خوشبختانه این کار و اقدام مهم در زنجان صورت گرفته و به تایید هیات رییسه دانشگاه رسیده و در حال اجراست.
وی افزود: شبکهسازی، راهاندازی اتاق فکر سلامت باحضور اساتید رشتههای مختلف و برگزاری جلسات متعدد به منظور همفکری و تولید محتوا، راهاندازی و توسعه فعالیت در فضای مجاری پیرو منویات مقام معظم رهبری و برخورداری از نیروی انسانی توانمند و تجهیزات بهروز از سایر مزیتها و مولفههای قدرت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان ضرورت خروج روابط عمومی از حالت انتطار و انفعال، آمادگی خود را برای تشکیل کارگروه تدوین برنامه عملیاتی، نقشه راه روابط عمومی و انتقال و تبادل تجربیات اعلام کرد و گفت: در برنامه عملیاتی و نقشه راه روابط عمومی زنجان، حدود ۴۰ برنامه ثابت برای روابط عمومی پیشبینی شده و بسیاری از این برنامهها، اجرا هم شده است .
دکتر محمدی در ادامه استقلال روابط عمومی از نظر مالی، تبادل تفاهمنامه با معاونت توسعه به منظور تسریع و تسهیل انجام امور، تشکیل کارگروه تعامل و توسعه همکاری با نمایندگان، تشکیل دبیرخانه مستندسازی عملکرد در روابط عمومیها به منظور تولید محتوای فاخر و اطلاعرسانی به موقع، تغییر رویکرد از روابط عمومی مدیرمحور و شخصمحور به روابط عمومی نوین، دانش بنیان، مردمی و اجتماعی، ورود به تحقیقات در حوزه روابط عمومی، تشکیل اتاق فکر سلامت، پرهیز از سیاسی کاری در روابط عمومی و اولویت و محوریت حرفهایگری و جهادیگری را لازمه موفقیت های مورد انتظار در روابط عمومی در این شرایط سخت دانست و گفت: وزارت متبوع باید از واحدها گزارش عملکرد فصلی و سالیانه دریافت و آنها را اعتباربخشی، ارزیابی کرده و بازخورد ارائه نماید و از واحدهای موفق به صورت مادی و معنوی حمایت کند.
راهاندازی واحد ارتباطات مردمی در روابط عمومی، ارتقا و تبدیل پایگاه خبری وبدا به خبرگزاری، الزام و ارائه سازوکاری برای انتقال تجربیات و حضور و تحویل مستندات توسط مدیران قبلی به مدیران جدید، معرفی مدیر روابط عمومی به عنوان سخنگوی دانشگاه از جمله پیشنهادات بعدی ارائه شده مدیر روابط عمومی دانشگاه در این نشست سراسری بود .
وی در پایان درخصوص مشارکت و همکاری در کارگروههای برنامهریزی، طراحی، فضای مجازی و تولید محتوا اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است، اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، سازمانهای تابعه و معاونتها و حوزههای ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مهندس محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد.
گفتنی است، عصر یکشنبه ۲۶ دیماه «هفدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابطعمومی» و «هجدهمین دوره جشنواره برترینهای روابطعمومی ایران» با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و اساتید برجسته روابطعمومی ایران و بیش از ۱۲ نفر از اساتید بینالمللی به عنوان سخنران، در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این دوره از جشنواره، به دلیل رعایت استاندارهای حرفهای، مدیریت راهبردی روابط عمومی، خلاقیت در کار، تدوین و اجرای برنامه عملیاتی و نقشه راه روابطعمومی، توسعه زیرساختها، ورود به حوزه تحقیقات، حضور پررنگ در فضای محازی، رویکرد فرهنگی و هنری در طراحی و تولید محتوا، تحول در کیفیت و تغییر رویکرد از روابطعمومی سنتی و مدیرمحور به روابطعمومی مردممحور و اجتماعی، طراحی نظام شبکهسازی و ارتباطی شایسته و اهتمام در توسعه کمی و کیفی فعالیتهای روابطعمومی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، «نشان ملی، تندیس و لوح سپاس مدیر برتر روابط عمومی» به دکتر مصطفی محمدی مدیر روابطعمومی این دانشگاه اعطاء شد.
همچنین لوح سپاس کارشناس برتر روابطعمومی ایران نیز به مسعود تاران کارشناس واحد فرهنگی و هنری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تعلق گرفت.
دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تندیس بلورینِ “جایزه ملی مدیریت مالی ایران” را کسب کرد.
دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، برای دومین سال متوالی در دوازدهمین دوره “جایزه ملی مدیریت مالی ایران” موفق به کسب تندیس بلورین شد.
گفتنی است، دوازدهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، سهشنبه ۲۸دی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با توجه به شفافیت مالی و اقتصادی و عملکرد مطلوب و شایسته در حوزههای مدیریت مالی، تندیس بلورین این دوره را از آن خود کرد.
در این مراسم که با حضور با حضور جمعی از مسئولین کشوری، مدیران شرکتها و اساتید دانشگاه برگزار شد، اکبر حلواچی، مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، تندیس بلورینِ این جایزه ملی را دریافت کرد.
جایزه ملی مدیریت مالی ایران از سال ۱۳۸۹ به عنوان یکی از بزرگترین گردهماییهای خبرگان مالی در کشور شناخته میشود و فرآیندی است که نقاط ضعف و قوت حوزه مالی یک سازمان را به تفکیک و براساس نوع فعالیت بازگو کرده و آن سازمان را برای انجام اقدامات لازم جهت رفع موانع و کمبودها در مسیر دستیابی به اهداف و استراتژیها هدایت میکند.
کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران به عنوان سند افتخار یک سازمان در حوزه مالی است و شرکت در این جایزه، حتی برای سازمانهایی که به سطح دریافت جایزه نائل نمیشوند نیز ارزشمند است.